Hei.. Jeg er gammel her egentlig. Kjent som Idalie tror jeg. Nå er jeg tilbake, mest fordi ting er vanskelig å jeg syns mye suger ^^. Beklager utrykket, måtte bare understreke!
Jeg sliter veldig med å få kjæresten til å forstå ting og få han til å akseptere ting å skjønne at ingenting i livet comes easy. Det er HARD. Å det tærer så utrolig mye at det er veldig vanskelig å få dagene til ¨å gå av å til. Føler ikke jeg blir satt skikkelig pris på før han aksepterer ting osv. Litt oppgitt å sliten nå =(
Heii :)
(14 innlegg) (4 deltakere)-
Skrevet for 3 uker siden #
-
Dumt at ting føles vanskelig, men det er bra du er her så kan du dele litt. Vet ikke om du mener at det er vanskelig å få kjæresten din til å forstå ting som har med din bakgrunn å gjøre, vet at det kan være en vanskelig kamp. Hvis du går i noen form for behandling kanskje du kan ta ham med dit? Få litt hjelp til å forklare kanskje. Lykke til hvertfall
Skrevet for 3 uker siden # -
Jeg har prøvd å overtale vettu, men han nekter =( så nå har jeg fått han til å melde seg inn her, så jeg vet han blir godt tatt i mot hvertfall. Kommer vel mer om frustrasjon min siden jeg bare var ikke i humør i går ^^
Får håpe at du får han til å forstå deg bedre. Det er ikke enkelt med en partner som ikke vil forstå heller... Eller en som blankt overser deg når du har fortalt. (Det har jeg opplevd flere ganger, så det unner jeg deg ikke!)
Klem og lykke til!
Lev idag, lær fra gårsdagen og la morgendagen bli en god dagSkrevet for 3 uker siden # -
Det som går innpå meg mest er vel at HAN tror at alt bare forsvinner en dag, han tror at jeg er den eneste som sliter med ting. Han skjønner ikke hvordan angst, traumer og år med terror kan føre til dårlig sjøltillit osv. Han klarer ikke koble slike ting sammen, så han behandler meg uten respekt av det. Å når jeg prøver å fortelle han det så trur han at han har rett, å nekter å høre på det jeg sier fordi han av en eller annen grunn ikke er enig. Selvom jeg vet det her så mye bedre, fordi jeg går gjennom det.
Kansje han fornekter at han sliter selv? Slik min eks gjorde intil den dagen han tok en overdose og nesten havnet på sykehus og måtte tilslutt legges inn på psykiatrisk sykehus... Jeg måtte SE han fofalle likevel e visste han slet. E oppsøkte selv hjelp, men han tok for gitt at den hjelpen LIKSOM skulle ha hjulpet det den gjorde var stikk motsatt. Jeg fikk feil hjelp. Å rådføre en som har vært seksuelt misbruk å "gå videre i livet" med å få det til å fungere i ett forhold??? Problemet med overgrepene ligger der å murrer uansett, er menneskeheten virkelig så dumtenkt når det skal hjelpe ett menneske? Jeg tok av meg forloveslesringen og han begynte med selvmordstrusler, på den andre siden ville min egen bor ta livet av meg... Hva velger du da? ... Jeg skulle sikkert ha flyttet for meg selv, men det ble ikke gjort... Jeg sa han burde oppsøke hjelp han å for problemene sine kansje han ville innse grunner til at e sa e ikke ville være sammen med ham mer... Jeg var forelsket i en annen...
Kommunikasjon er ikke enkelt... De som ikke har opplevd det på kroppen å sinnet siden de var små forstår ikke hva vi sliter med... De vet ikke hvor heldige de har vært, men å ta livet så for gitt at andre vet å ser det som andre ser er ikke riktig. "En skal ikke tåle så vel den smerte som ikke anngår en selv" var der noen som sa en gang...
Klem til deg og lykke til med kampen din å bli trodd og forstått <3
Det er ikke det at han ikke tror meg, det er det at han ikke klarer og forstå! Han sier han skal begynne å forholde seg mer til problemene mine, men jeg er redd han ikke gjør det! Det har skjedd for ofte. Jeg skal ikke lyve, han er verdens beste når det ikke går på problemene mine :p det er der han stopper opp :p jeg bare håper han faktisk gjør det han sier denna gangen..
Heii
Jeg sier som J-H.
Jeg fortalte eksen og,det jeg fikk i retur var en spjæra skjede...
Så du er faktisk heldigere.Hva er det du krever av ham?Hva er det ikke han vil/kan forstå?Tenker på meg:om jeg skulle "tvinge"noen til å forstå meg...en umulighet.Litt frihet må de vel ha?Litt aksept for sin holdning?Kanskje jeg misforstår,er helt på jordet...(Skjønner ikke så godt at alt må prekæst så mye om,jeg da...sikkert dumt det og)
Dere har mange år fremover å ta av:håper jo det for deg!:-)Skrevet for 3 uker siden # -
Det er snakk om respekt for at jeg har angst og at jeg har levt med terror store deler av livet, å at han må ta hensyn til det. Ikke oppføre seg som en drittsekk
Han klarer ikke å forstå at ting henger sammen og at det er koblinger mellom angst og dårlig selvbilde osvosv. Å samma hvor mange ganger jeg sier til han hvordan ting henger sammen så nekter han for at det jeg sier er sant
Det sliter på meg at han ikke kan tru meg å ta litt hensyn!
Skjønner jo at det er vondt og vanskelig.Kanskje han kunne ha interesse av å lese den rapporten verdifull henviste til i et av sine siste innlegg?Verdt å lese..om skader og mestringsstrategier etter seksuelle overgrep,kanskje det er litt oppklarende?
Vel,verdt et forsøk...Skrevet for 3 uker siden # -
Tusen takk <3 betyr en stor del for meg at dere anstrenger dere. Alt blir lettere bare der!
Skrevet for 6 dager siden # -
Det du sier at du har vært terrorisert ett helt liv kjenner jeg meg igjen i. Men er det noe du bare føler i deg? Hvis det er så tilfelle så kansje det er noe du må forandre på? Men du må lære sette grenser for hva du tålerer av hvordan andre behandler deg. Du må selv sette grensene, og DET er vanskelig med en slik bakgrunn som oss... Jeg ser du prøver med din kjæreste, men han kan ikke tvinges og ser han ikke så kan han ikke gjøre noe med det. Da må du tenke over er det verdt å fortsette å la seg selv bli torturert eller bryte ut? ... Du skal tenke over det, men jeg sier ikke at du skal gjøre noe overilt, det er jo DITT liv.
Jeg satte en grense da jeg ble skilt, det var med grunn og IKKE uten grunn at det ble slik. Jeg hadde det ikke bra med en som drev med trusler mot meg bare for å holde fast, det er IKKE kjærlighet...
Skrevet for 3 dager siden # -
Vennen, jeg har fiksa det med typen
Han har slutta å være sånn. Han har blitt helt fantastisk på alt nå egentlig, utrolig nok. Alle har sine dager, så det er jo tilbakefall i ny å ne men vi fikser det
Skrevet for 11 timer siden # -
Så bra for deg sorlie
Lykke til videre <3
Skrevet for 4 timer siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.