Vanskelig? Å, jada.
(4 innlegg) (2 deltakere)-
Satt og kikket litt generellt gjennom temalista for diskusjonene her, og bestemte meg for å forsøke... Saken er den at jeg føler meg så vanvittig rådløs på det sexuelle. Jeg er offer for overgripere x 2 i min barndom, og tidlig ungdom. Fikk heldigvis hjelp og oppreisning for det, og trodde jeg va klar for livet, forå si det sånn. Men neida, der tok jeg feil, gitt:( Traff dama mi på folkehøyskole i 1993, og flyttet inn til henne i 1994. I starten var det egentlig ganske problemfritt å ha sexuellt samkvem med henne. Men plutselig begynnte jeg å få panikk når vi skulle kose. Turde ikke ta initiativ, følte meg skyldig. Noe som ført til at hu trudde jeg ikke var tiltrukket av henne. Sannheten var at jeg jo egentlig bare fikk megapanikk. Kan ikke forklare det på noen annen måte. Dernest kommer faktumet å tørre å forsøke nye "ting" og "stillinger". Fikk megapanikk der også. Spesiellt v/ oralt samkvem. Jeg begynnte å se for meg de episodene fra da jeg var liten. Og jeg stivnet så voldsomt. Selv den dag idag har jeg problemer med disse tinga. BÅDE det å ta initiativ, og det å være fantasi- full. Får helt skjelven når hun ber meg gjøre ting med seg. Får "visjoner" og "bilder" fra "den gang." Mange vil sikkert si; Det er vel kun å snakke om det, det vel.. Men saken er allikevel ikke så enkel. Samboeren min er nemlig også offer for overgrep... Hva skal jeg gjøre?Skrevet for 3 år siden #
-
Hei hei. Dette skjønner jeg veldig godt at er vanskelig for deg. Jeg tror de fleste som er blitt utsatt for overgrep, sliter med dette. For min del, er det de øyeblikkene før selve samleiet som er vanskelig. Det å bli tatt på, sett på og rett og slett det å slappe av, noe som er veldig vesentlig for at man skal ha noe utbytte av det. Og man får en følelse av å være unormal når man ser at man ikke får det til, slik " de fleste " gjør... Men ting blir vanskelig å gjennomføre når man opplever det som ekkelt og at minner kommer slik plutselig. Og kanskje er du redd for å prate om det, fordi din kjæreste også er et offer. Kanskje du er redd hun skal få det vanskelig... Men det beste er faktisk å prate om det. Jeg tror du vil føle deg lettet om du klarer å snakke med henne om dette. Da slipper hun å føle at du ikke har lyst på henne og du får en følelse av å bli forstått. Siden hun også har blitt utsatt for dette, kommer hun til å forstå hvordan du har det, bedre enn noen andre.Skrevet for 3 år siden #
-
Takk for svar. Joda, hadde det bare vært så enkelt... Men hvem har vel sagt at livet skal være så himla enkelt...? Det er visst gjennom motgang, og vanskelige situasjoner en blir sterk. Problemet er bare det at hun ikke vil snakke så masse om det fordi hun blir fysisk sjuk, kvalm, rett ig slett. Og det gjør jo ikke akkurat saken så grei. Har vært innom idèen med terapeut, men.... veit liksom ikke heilt. det er jo ikke det at vi ikke har lysten... Men skrekken er enorm, hos begge.Skrevet for 3 år siden #
-
Skjønner at det ikke blir lett da. Du vil jo sikkert skåne henne mest mulig, men av egen erfaring fikk jeg det lettere av å si litt om hvordan jeg følte meg i slike situasjoner. Skal ikke si at jeg har vært så flink til å prate om det selv, men noe har jeg fått sagt. Og det er nok til at jeg får litt forståelse og at min samboer unngår å tenke tanker, som at jeg ikke syns han er tiltrekkende. Forholdet våres begynte faktisk å briste veldig, fordi jeg ikke hadde fortalt noe om hva jeg hadde blitt utsatt for. Han forstod ikke hvorfor jeg alltid ble stille og rar etter sex, heller ikke hvorfor jeg ville være alene og ikke bli tatt på. Selvfølgelig er det vanskelig for noen å skjønne seg på oss, ihvertfall når de ikke vet noe. Du sier din samboer blir fysisk syk når hun må prate om overgrep. Det skjønner jeg veldig godt, har det på samme måte selv. Men om du bare forklarer at det er visse ting i seksuallivet deres som blir vanskelig for det å gjennomføre, fordi du har noen vonde opplevelser. Så er det faktisk nok i første omgang, da lar du henne avgjøre om hun vil spørre mer... Uansett, lykke til
Skrevet for 3 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.