Transe...
(4 innlegg) (2 deltakere)-
Kroppen stivner, alle ledd låses. All kroppsbevegelse holdes i sjakk, kan ikke finne på å vise at de ikke holdes i kontroll...ikke for noen. Øynene blir plutselig større, akkurat som de hovner opp. Men alikevel styres de i sidevinkel, for å sjekke at ingen ser eller forstår. På samme måte som når man kjører bil, da man må bevisst bruke alle speil for å oppfatte farer raskt. Magen kjennes ut som en stålplate som bare blir hardere og hardere, til det kjennes ut som magen er blitt hele kroppen. Det strammer og stråler, tilslutt kommer kvalmen og pusten blir kortere og kortere. Det er kun brystkassen som fungerer som lunger, men brystkassen er tung som bly og det blir vanskelig å puste. Det iler i kroppen, ikke på en god måte, men samme følelsen som når man blir redd. Det kjennes ut som en kniv som rasper langs magesekken, men heldigvis varer de ikke lenge, varigheten er på lik linje som små stikk, og de kommer hyppig. Følelsen av å være redd er stor, jeg frykter noe, men vet ikke hva... Jeg er på en måte i en slags transe, en transe jeg ikke så lett kommer ut av denne gang...Skrevet for 3 år siden #
-
Hei Pia! Kan det være at du er seksuellt misbrukt? En gang for lenge siden da jeg over flere år hadde slitt med symptomer i de mest tenkelige og underlige former - så sa legen :-"symptomene dine ligner fælt mye på de som har senvirkninger etter å ha vært i krigen og opplevd traumatiske ting. Samme symptomene oppstår også hos seksuellt misbrukte, og da har jeg lyst til å spørre deg om du har vært misbrukt? "(P.S.:samme lege ble senere overlege ved en psykiatrisk avdeling). Men hva hjelper vel det at noen ser og forstår - men det er vel noen fellestrekk med vår "rase" da, og det er nå allikevel en bekreftelse på noe.Skrevet for 3 år siden #
-
Hei Unikum. Ja, jeg er utsatt for seksuelle overgrep. Både når jeg var veldig liten og i ungdomsårene. Så alt dette jeg sliter med, er senskader. Er bare så godt å ha en side som dette, å få ut alt søppla og dele erfaringer med andre som er i samme båt :blush:Skrevet for 3 år siden #
-
Ja.dette er en kjempeside!Skrevet for 3 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.