Jeg har hatt store problemer med dette å gå til samtaler hos psykolog. Og etter å ha prøvd ut minst 7 forskjellige (noen via forskjellige dps, noen under forskjellige innleggelser), så ga jeg til slutt opp. Jeg klarte ikke å åpne meg, fikk ikke tillitt til dem og følte ofte at de ikke forsto meg og min bakgrunn. De fleste var veldig unge og meget uerfarne, med liten eller ingen kunnskap om overgrepsproblematikk. Mange av disse henviste meg videre til andre, siden jeg hadde for omfattende problemer til at de kunne hjelpe med. Den siste jeg hadde og den eneste som hadde erfaring med overgrepsproblematikk, ganske mye erfaring egentlig, satte meg i bås, generaliserte og så ikke meg, bare historien min. Hun mente også at jeg ikke var klar for å ta fatt på bearbeidelse, ville bare gi meg støttende terapi. Så da gadd jeg til slutt ikke det heller. Etter henne ga jeg opp å prøve nye.
Jeg vet at jeg trenger en psykolog, en god psykolog, men jeg orker ikke et nederlag til. Jeg orker ikke å prøve å åpne meg igjen, bare for å finne ut at det ikke fungerer. Derfor vil jeg ikke gå igjennom et dps. Jeg vil veldig gjerne finne en privat psykolog (helst en med trygderefusjon)og som jeg vet har erfaring innenfor denne problematikken.
Derfor lurer jeg på om det er noen her inne som har et tips ang en god terapaut i oslo området. Eller om noen har et tips om hvordan gå frem i forhold til det å finne en slik. Hadde satt veldig, veldig pris på det!
Og hvis det er noen som har tips/ navn, men ikke vil dele det her inne, da kan de sende det pr mail, til min anonyme mail adr: tussi_19_90@hotmail.com
Setter pris på alle mulige innspill!