Har begynt å jobbe med ka som egenltig har skjedd meg før..(selv om det går j'''' seint
).. prøvd å funnet ut tid og slikt og sammenhenger.. såg gjennom gamle skolebøker og diverse for en stund tilbake.. masse vanlig for små søte barn(barn er rare hehe). leste en historie eg hadde skrevet om en person som hadde en sykdom som gjorde at hun lo når hun hadde det vondt...tenker berre at sånn har det alltid vert..alltid skult kordan eg hadde det,sa aldri i fra(SINT PÅ MEG SELV). og når eg falt og slo meg eller skadet meg eller ble mobbet blei eg kjempeflau og gjorde alt for å skjule det og ble redd..
Menmen veit ikkje om det egnelig har noe med den historien å gjøre.. men fant en tegning inni en kladdebok..som sikkert var fra enten 1 eller 2 klasse.. den va egentlig ganske syk.. Var et slags "monster" som var rød/lilla i ansiktet, hadde vinger, hadde pupper med store brystvorter i tillegg hadde den en penis. og monsteret hadde en spyd i hoften en plass og det va blod og det var blod som kom ut av penisen og nedover.. var ganske detaljert egentlig.. lurer berre om det er ..veit ikkje ka eg lurer på egentlig.. kan et barn tegne noe slikt som kjønnsorganer å slike ting uten at det er noe "som ikkje stemmer"? veit jo at eg har opplevd ting men ...nei veit egentlig ikkje ka eg er ute etter..enten at jo det var slik eller nei det var det ikkje... *forvirret* føler meg syk i hode..!! har noen erfaringer med slike uttrykk med tegninger eller andre ting da.. Ingenting henger på greip i livet mitt lenger!!!!!!!!!!
tegninger...
(5 innlegg) (3 deltakere)-
Skrevet for 1 år siden #
-
Er enig med deg. SYns de høres ut som en teining som er teinet av en som har opplevd noe som ikke skal skje... Vet ikke. Går du i terapi, kan de være greit å ta den med.. kanskje de utløser minner. Jeg har god erfaring med å ta med bilder, de utløser mange minner. Grusomme minner.. Som må frem- for at di ikke skal styre oss lenger..LYkke til Liiz. Håper du får hjelp !
klemlyset er sterkere enn mørket!Skrevet for 1 år siden # -
Takk for svar. Ja er kanskje det.. har tenkt på å ta det med men er redd h'n skal tenke at eg er helt dum og på jordet.. veit liksom ikkje.. men må tenke på det!!sikkert lurt da.. skulle ønske det var en snarvei ut av alt..!! er kvalm..
Skrevet for 1 år siden # -
føler med deg, og kjenner meg igjen. Hadde vert så herlig med en rask og god snarvei.. Men de er vist ikke så enkelt. Tror ikke terap syns du er dum og på jordet. Heller de motsatte. Syns du er flink eg, som ser i gamle bøker. Det er godt jobba. Håper kvalmen din gir seg. Kjenner på den eg og..
Skrevet for 1 år siden # -
Hei igjen Liiz.
Tror ikke det er noe klart "ja/nei" svar på tanken din her. Men det jeg vet er at barn i den alderen tegner om ting de har sett/opplevd og som opptar dem. Jeg har jo ikke sett tegningen og vil absolutt ikke prøve å tolke det. Det kan selvfølgelig være du har sett et "monster" på tv som har festet seg og sett noe "normalt" i hverdagen og koblet de to tingene sammen. Barn reagerer så forskjellig. Samtidig er det noe som skurrer litt syns jeg. Barn er i den alderen er jo opptatt av kropp og mange barn leker den uskyldige doktorleken. Men de er opptatt av kroppene til de andre barna på sin egen alder og tegner ikke voksnes kropper. Og heller ikke slike detaljer du har beskrevet. Det at der var tegnet inn blod også, kan være et uromoment. Men som sagt, vil ikke tolke for mye så lenge jeg ikke har sett det.Jeg fant faktisk en lignende tegning da jeg var tenåring, som jeg må ha tegnet som mindre. Det var av et troll, med store vorter i ansiktet, mannekropp(voksen mannekropp altså) og en erigert penis som sto rett opp.. Jeg tenker at mitt bilde absolutt var en bekreftelse på hva jeg har vært utsatt for. Tenker at det ikke er en "normal" tegning for et barn, hvis det ikke har opplevd slike ting.
Nå reagerte jeg såpass kraftig på dette, fordi jeg absolutt ikke hadde begynt å bearbeide, var heller ikke helt klar over min historie da, så jeg kastet tegningen..veldig dumt..
Hvis du tørr, da tror jeg ikke du taper noe på å ta med deg tegningen til psykologen
Skrevet for 1 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.