Det å bruke SMI og psykolog/psykiater blir ikke å mikse ting, det blir å få en del fra terapaut og en annen del fra SMI, for det SMI kan gi deg, det kan du ikke få fra terapaut.. De har en helt annen forståelse der enn det en terapaut kan gi, sånn er det bare. Jeg opplevde en terapaut som rynket på nesen til SMI, da ble jeg skikkelig sint og var en av grunnene til at jeg sluttet hos henne, for min kontekt på SMI gir meg så mye kunnskap og lærer meg å forstå meg selv på en måte ingen terapaut har klart noen gang.
Men det er helt og holdent ditt valg, jeg vil ikke presse noe på deg, så håper ikke du føler det, for det mener jeg ikke.
Hvis man har opplevd ting når man var veldig liten, eller at man helt og holdent har fortrengt, da blir det jo vanskelig å forholde seg til spørmålet, "har dette egentlig hendt, eller er det jeg som skaper det?" Jeg skjønner deg, act, det gjør jeg, fullt og helt. Har hatt det slik selv. Jeg visste ikke om hva som hadde hendt meg før noe plutselig begynte å skje for ca 5/6 år siden. "Noe" skjedde i meg, i hodet og i kroppen. Jeg hadde alltid vært "annerledes" og rar, ikke som alle andre. Og når dette "noe" skjedde, så ble jeg veldig forvirret. Etterhvert fikk jeg merkelige flash backs og begynte også å drømme masse. Et konkret minne dukket også opp en dag.
Til slutt måtte jeg gjøre noe, så jeg skrev en kort(!!) mail til SMI. Og etter det har jeg jobbet meg frem til det jeg vet idag. Når jeg startet visste jeg ikke engang hvem overgriper var, hadde faktisk god kontakt med personen/e..
Det du kan gjøre er å skrive en mail til SMI, si noe om hvor du er i prosessen, skriv at du er usikker og fortell litt om alle disse "rare" følelsene og fornemmelsene du har og hvordan du reagerer når du prøver å tenke at ting har skjedd.
Jeg må jo være ærlig med deg og si at jeg tror kroppen din prøver å fortelle deg noe.. men at det også kanskje blir for mye for deg og at hodet dermed overtar igjen og bruker forsvarsmekanismen som fornektelse og fortrengning er..
Du er IKKE egoistisk eller selvopptatt, hvis du er det, da er vi det nok alle sammen..
KLEM tilbake!