nå i ettermiddag var jeg skikkelig sur å grinete...uten noen egentlig grunn....klarte ikke kjenne HVORFOR humøret var på bånn...fant ut at jeg måtte prøve å kjenne etter, virkelig KJENNE etter om det var en årsak...
Årsaken var klar den, når jeg bare klarte å KJENNE den...skikkelig vondter i beina å ryggen,nakken å hodet...ikke rart jeg var sur å grinete...når jeg skjønte det gikk piffen ut å surmulingen forsvant. er ganske så stolt for at jeg klarte å finne ut hvorfor, å kjenne på kroppen sin, kobble på følelsene både fysisk å psykisk er ikke lett nei...
skjønner du deg selv ?
(3 innlegg) (2 deltakere)-
Taushet er overgriperens beste venn....Skrevet for 1 år siden #
-
Så bra pernille at du fikk det til:-) Det viser at du er sterk og har en styrke for å komme deg i gjennom dine ting. Og at du har kommet langt i din prosess når man kan kjenne etter og å forstå sine følelser. Bra at du setter deg ned å kjenne etter på hva det egentlig var. Kjenner meg i gjen i det du skriver. Der jeg også har følt at jeg har vært sur eller blitt irritert på andre eller for andre småting, så har jeg gått i meg selv etterpå og tenkt på hva det egentlig jeg er sint eller irritert for. Og da har det som regel vist seg at det egentlig ikke det som var grunnen eller egentlig handlet om. Men andre ting som hadde med meg selv å gjøre. For noen ganger er det enkelere å la irritasjonen gå utover andre ting enn seg selv på en måte. Og noen ganger klarer man ikke helt å se, at det av og til kan være seg selv det handler om. Men at det er lettere å la ting gå utovet andre ting, at man blir lei og irritert for andre ting, for man har det litt vanskelig med selg selv og for å beskytte seg på en måte, så er det enkelere å "skylde" på noe annet.
Synes du har all grunn til å være stolt av deg selv i allefall. Man skal unne seg skryt for det man føler man mestrer i hverdagen.
Skrevet for 1 år siden # -
Følte at jeg måtte si dette også. Når man ble utsatt for overgrep, så måtte man koble av følelsene psykisk og fysisk og det var jo en naturlig måte for å overleve det som skjedde. Og da har man koblet av de følelsene etter overgrepene
og da er det ikke så enkelt når man skal bearbeide dette og skal begynne å koble på de følelsene
i gjen psykisk og fysisk. Så det er noe med å "trene" opp de følesne i gjen, at man kan kjenne på de følelsene man har og hvorfor det er slik.Skrevet for 1 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.