Hei og velkommen hit!
Så bra du fant Fh og at du skrev. Er ofte vanskelig det, i starten. Modig av deg!
Jeg tror, som Litol skrev over, at overgrep kan være mye av grunnen til slike problemer. Overgrep gir jo en rekke senskader. Overgrep over lang tid skader en faktisk helt ned på cellenivå, det har forskning vist..
Sykdommer, alt fra fibromialgi, ME, kreft, muskelsykdommer, senebettenelser, udefinerbare smerter i rygg, nakke, hofter, leddsmerter, gikt osv er alle sykdommer som ofte skyldes overgrep i barndommen, fordi det er en vanvittig påkjenning for hele kroppen å gå i full alarmberedskap 24 timer i døgnet, som man gjør dersom man lever med overgrep.. Og så utvikler man veldig ofte PTSD senere, noe som gjør at denne fulle alarmberedskapen bare fortsetter.
Hvis du ikke går til en allerede, da vil jeg anbefale deg å finne en psykomotorisk fysioterapaut. Det er som regel helt nødvendig med fysioterapi når man bearbeider, fordi det ikke fungerer å bare bearbeide det som er inni hodet, kroppen husker også og den trenger en GOD fysioterapaut, som kan traumer og som vet hvordan jobbe med de minnene kroppen har.. Dette er noe du kan snakke med de ved BRIS om, de har helt sikkert noen behandlere andre brukere har anbefalt, kanskje de samarbeider med noen også. Få de til å hjelpe deg til å finne en psykomotoriker som har erfaring med traumer (noe mange av dem har) slik at du kan få hjelp med dette også!
Som jeg har skrevet andre steder og som jeg bare gjentar til alle nye, du er veldig velkommen til å melde deg inn i det forumet jeg har opprettet, dersom du selv ønsker det. Du finner link til det i bloggen min.