Samtaler på Senter mot Incest
(4 innlegg) (4 deltakere)-
Jeg går til samtaler på Senter mot Incest, og skal dit igjen denne uka. På dette senteret har de et opplegg hvor jeg må krysse av på et skjema hvordan jeg føler det på ulike områder, og så skal jeg krysse av igjen etter samtalen. Det er liksom en glidende skala fra "helt jævlig" til "helt supert". Og etter samtalen må jeg krysse av igjen. Jeg synes det er kjempevanskelig, for følelsene mine forandrer seg ikke så mye på en times tid, liksom. Og så blir det nesten sånn at jeg føler jeg må krysse av litt mer positivt etter samtalen for at hun jeg snakker med ikke skal bli lei seg. :/ På samme måte forventes det av meg at jeg skal ha temaet for samtalen klar på forhånd. Jeg sliter litt med dette, for det er ofte bare kaos i hodet mitt og jeg klarer ikke å skille ut hva jeg egentlig bør snakke om. Filosofien deres er jo at brukerne skal finne løsninger på problemene sine selv, men noen ganger er det vanskelig å se skogen for bare trær. Jobber de på samme måte på alle sentrene? Er det flere som synes det er litt vanskelig?Skrevet for 3 år siden #
-
Huff og huff, dette høres helt forferdelig ut. Du kan selvfølgelig nekte å gjøre dette. Sentrene er til for brukeren og deres behov. Det er tydelig at de har problemer med og ta brukerens behov på alvor. Du har sikkert, som de fleste andre incestutsatte, hele livet gjort det som har blitt krevd av deg for å skjule den virkelige sannheten.:grr: Da er det jo galskap at senteret også stiller krav til deg. Nei dette må du ta opp med de ansatte. Skulle gjerne likt og vite hvilket senter du bruker. Om du ikke vil skrive det her så sendt det til meg pr e-post eller sms. Ønsker deg alt godt og lykke til!:) Hilsen Kari som treffes på 91579728 eller kari@faenheller.noSkrevet for 3 år siden #
-
Hei:) Kjenner meg litt igjen her ja... Jeg syntes også det skjemaet er vanskelig, men de kan nok ikke kreve at du skal krysse av på det... Jeg har aldri hatt noe tema klart på forhånd. Det er jo umulig! Som du sier. Det er jo bare kaos i hodene våre:/ Jeg ville sagt i fra på senteret du går til. Si det slik du føler. Det er deres jobb å få deg til å føle deg trygg. Ikke heng deg for mye opp i at du skal finne løsningene på prøblemene selv, det kommer når det kommer. De skal være der for deg og støtte deg, du skal ikke måtte prestere noe for dem. Du tar alt i ditt tempo, de skal ikke presse deg til noe..... Lykke til Klem"Ta tilbake makta!!"Skrevet for 3 år siden #
-
Er enig med Lilo der. Jeg møtte opp på smiso for første gang nå for en uke siden, og det takket være Lilo
Jeg fikke t veldig godt inntrykk av stedet. Har ikke helt fått sett hvordan de jobber enda, men jeg vet at det å presse noen til å tenke på en måte man ikke er vant til, blir helt feil. Det kan resultere i at man trekker seg og ikke vil møte opp noe mer, og det burde de som jobbe der vite.
Prøv å ta det opp, selvom jeg vet at slike ting kan være vanskelig for oss som er utsatt. Liker ikke sånt selv, men for ditt eget beste er nok det lurt, slik at du får mest mulig utbytte av opplegget på smiso.
Lykke til :blush:
piaSkrevet for 3 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.