Det er så masse jeg vil si...
mange historier å fortelle...
men har ikke ordene
til å si de høyt
jeg har ikke motet
eller styrken
kunnskapen
ligger gjemt
i en bobble
av frykt
av smerte
av skam
fortvilelse
den lyser
stråler som solen
stikker i øynene
brenner på huden
tørker ut blomsten
uten vann
som står der
brun svidd
alene
i det grønne gresset
sammen med de vakre
i alle farger å fasonger...
så mange ord er gjemt
(41 innlegg) (7 deltakere)-
Taushet er overgriperens beste venn....Skrevet for 2 måneder siden #
-
Det er underlig å fint å lese seg selv i andres ord,Pernille.Forundres over det og blir glad over at det KAN uttrykkes i en form,og gjøres tilgjengelig(og forståelig) for andre.Du har en styrke der.En oversikt.(((klem)))<3
Skrevet for 2 måneder siden # -
Jeg syns du er flink til å finne ord, Pernille, selv om du kanskje strever med å si dem høyt enda. Men å skrive er en måte å uttrykke seg på det også. Og tenk på hvor lenge du gikk uten å få lov til å sette ord på det. Det SKULLE være ordløst. Det var FORBUDT å si noe høyt. Hvordan skal man da forvente at det plutselig skal snu, bare fordi man er voksen? Ikke vær så streng med deg selv. Jeg syns du er kjempeflink!
Klem!Skrevet for 2 måneder siden # -
Kjære Pernille.
Kor tar du de fra...Eg er så imponert over deg. Du har ei gåve til å skrive , kjære venn.
Tusen takk.. Du skriv de slik eg kjenner- dette er meg.. Men eg kunne aldri fått de til slik som du..
Bruk gåva di Pernille. Fortsett å skrive med frimodighet!!
Du hjelper oss andre å sette ord på de ord-lause.God klem til deg!!
lyset er sterkere enn mørket!Skrevet for 2 måneder siden # -
Tusen takk alle dere..*snufs*...blir helt rørt her jeg nå, av de gode ordene..så bra at dere kjenner dere igjen, man føler seg ofte så alene med alt...alene,sammen !
Har alltid skrevet, siden jeg kunne bokstavene har jeg skrevet...som barn skrev jeg ut smerten og sorgen, side opp å ned i bok etter bok...det meste er brennt nå. men har ei dagbok som jeg skrev da jeg var 14-15 år ca, som er på tur tim meg i posten nå, den ble tatt vare på av en venn av meg i alle dise årene, den å brev jeg skrev..der all fortvilelsen kom ut... så det blir rart å få den opp hit, vet ikke om jeg gleder meg akkurat, husker jo ikke hva jeg skrev heheSkrevet for 2 måneder siden # -
er gode de ordene du.. alene, sammen.. har tenkt mye på de etter at du skrev de for en stund siden.
Jeg også liker å skrive. skriver og skriver..hehe..
uff..dagbok fra den tiden ja.. blir kanskje tungt og vanskelig, men kanskje godt også? på en måte? særlig hvis du ikke husker så mye fra den tiden. kan jo være fint å bruke i terapi også.
Ja tror det blir både tungt å godt...men siden jeg ikke husker hva jeg har skrevet så er det det jeg gruer meg mest til...vennen min som har sakene sa at det var tøffe saker i den boka, direkte beskrivelser av overgrep *grøss* men men...er meningen at det skal brukes i terapien ja, snakket med v. om dette så det var hun som overtalte meg til å få de hjem til meg igjen, både for tryggheten om å vite hvor det var å at kanskje noen biter faller p åplass igjen....vi får se, vet ikke om jeg kommer til å åpne enken når den er her ..hehehe :o)
det er godt å skrive, skrive ut masse dritt....mye lettere å finne de rette ordene, de som ikke skal nevnes høyt...
kan sikkert bli vondt å få den ja, særlig hvis der direkte beskrivelser, som du sier. Så den som har oppbevart dagboken har lest den? *grøss* men det er kanskje en du er trygg på?
Er bra hvis du kan få plassert på plass noen biter, men husk å bruk tid på det..slik at du ikke blir dårligere enn nødvendig..
Ja det er en jeg er trygg på hehe, han "tok" dagboken da jeg ville brenne den som 15 åring, sa at en dag ville jeg få bruk for den igjen....å han hadde jo rett i det....
er veldig glad for det nå ! han har lest den, men bare fordi jeg ba han sjekke hva jeg hadde skrevet om så jeg fikk en liten advarsel....(stakkars mennesket var helt i sjokk)Skrevet for 2 måneder siden # -
bra han tok den da! Har også endel ting fra "gamle dager" jeg har ødelagt som jeg skulle ønske jeg hadde hatt nå.
Han har nok fått sjokk, men hvis han er en du er trygg på, så takler han nok det. Husker hvor lettet min kusine ble da hun endelig fikk svar på alle spørsmålene hun har hatt opp igjennom.. Hun har jo alltid visst at der var noe, men ikke hva.. Så selv om hun ble sjokkert tror jeg egentlig hun ble litt lettet også..
ja det kan jeg tro hun ble, sanneheten setter fri (eller noe sånnt ) så selvom sannheten var tung å komplisert så letter det åvite at man ikke tok "feil" på at det var "noe".
Ja han er en trygg mann :o) (gutt da, hehe)Skrevet for 2 måneder siden # -
er godt å ha noen sånne trygge personer..
Så flink å sette ord på det pernille
Vet følelsen, det stopper opp iblant enda, det tar tid å huske... Tror at du får utrolig mye hjelp ut av de dagbøkene som er på vei til deg da! Klem til deg
Lev idag, lær fra gårsdagen og la morgendagen bli en god dag
Hei...
Dagbøker er godt/vondt å ha. Har skrevet siden jeg var 10 år, men fram til 13-14 var det ikke personlig. Var til hjelp for ca. 4 måneder siden, da min psykiater ga beskjed til fylkeslegen ang. en homeopat jeg gikk til for ca. 20 år siden. Han hadde sex med meg på kontoret sitt.Skrevet for 2 måneder siden # -
Skrevet for 2 måneder siden #
Svar »
Du må være innlogget for å skrive.