Redd og liten
(8 innlegg) (4 deltakere)-
Til nå har jeg greid å holde ut, og sett etter noe som kan hjelpe meg....men ingenting forandres, månedene og dagene går uten søvn, med flash back, blackout og smerter. Tankene som lette etter løsninger, fant ingen...alt blir vondere og vondere... ser bare mørket nå. Jeg er sliten.... jeg er redd...jeg er alene!Skrevet for 3 år siden #
-
Det blir vondt og verre, før det blir bedre...... Jeg har holdt på m terapi og smiso i et år nå, tror jeg kanskje bare har kommet halvveis.... Noen trenger lang tid, og andre kort tid.... Ikke gi opp nå..... Jo vondere det blir, jo nærmere er du det gode livet du har lengtet etter å leve......"Ta tilbake makta!!"Skrevet for 3 år siden #
-
Hei vennen. Kanskje svaret mitt til Pia på emne "er jeg på vei til å bli gal", kan hjelpe deg. Det forteller i alle fall litt om korleis det er mulig å få det bedre. Veit at det som hjelper for ein ikkje nødvendigvis hejlper andre.Men en ting er eg 100% sikker på. Å skrive og skrive om tanker, hendelser m sorger og gleder, hjelper både som bearbeidelse og for å få frem det som har hent og ein har fortreng., Da eg strta å skrive for å finne ut kva som hadde skjedd emg i barndommen, tok eg tak i det aller første hendelsen eg hugsa. Den var egentlig ein god hendelse. Etter kvart som eg skreiv kom eg på meir og meir om den hendelsen og om mange andre hedelser. Tok nok ei god stund før eg pensla inn på det eg virkelig var ute etter. Ville vel på en måte kanskje ikkje. Det er forferdelig tungt å få det frem, men når en har fått det frem og kan ta tak i detog bearbeide det, så vert det til slutt så enromt mykje bedre. Eg har eit godt liv no. Lykke tilSkrevet for 3 år siden #
-
[quote=Lilo]Det blir vondt og verre, før det blir bedre...... Jeg har holdt på m terapi og smiso i et år nå, tror jeg kanskje bare har kommet halvveis.... Noen trenger lang tid, og andre kort tid.... Ikke gi opp nå..... Jo vondere det blir, jo nærmere er du det gode livet du har lengtet etter å leve......[/quote] På en måte godt å høre, men samtidig så veldig tungt. Skjønner at det er en slitsom og lang vei å gå etter at man har begynt å jobbe med traumene, og at man bare må holde ut. Jeg håper bare at det gode livet, som du nevner Lilo, kommer til slutt. Slik at man kan få noen gode år uten alt dette vonde. Selv er halve livet mitt overstått, og jeg er spent på hvor lang tid det tar før det blir bedre. Tenk om disse overgriperne ante hvor mye vondt de gjør andre bare for å tilfredsstille seg selv for noen korte øyeblikk!Skrevet for 3 år siden #
-
Takk for svar farmor og lilo:) Jeg har det heldigvis bedre nå enn jeg hadde da jeg postet innlegget. Det kjentes nesten ut som jeg holdt på å bli gal, men vet også at dette er normalt og at det blir bedre. Jeg har skrevet og skrevet i mange år, det har vært til stor hjelp i bearbeidelsen og jeg føler jeg har kommet langt på vei. De to siste månedene har vært så fulle av følelser og smerter knyttet til overgrepene at jeg ikke viste hva jeg skulle gjøre, men nå har dette roet seg litt og jeg synes jeg har taklet denne tøffe tiden bra. Skal starte en mer inntensiv behandlingsperiode nå, vet dette kan bli tøft, men tror det kan hjelpe meg et skritt videre.Skrevet for 3 år siden #
-
Har du prøvd psykodrama til hjelp, skorpion? Jeg fikk en del info om det i går, og har tenkt å ta tak i det. Om en stund må jeg legge dette på is, men tenkte å prøve psykodrama om et års tid eller så. Er nemlig gravid, og får derfor en del annet å tenke på i tiden fremover... Godt å høre at du har det bedre nå. Vet akkurat hvordan det er å føle at det nesten vipper over. Herlighet, så sterke vi må bli når vi har kommet oss gjennom dette...
Skrevet for 3 år siden # -
Hei Synnemor Jeg har aldri prøvd psykodrama, vet egentlig veldig lite om det. Det jeg nå prøver er en form for traumebehandling sammen med behandler ved dps to ganger og en samtale med psykiatrisk sykepleier i uka. Jeg har også tilbud om døgnplass ved dps, men jeg vet ikke om jeg ønsker det. Kanskje jeg forsøker psykodrama etter at denne intensivbehandling er ferdig, har hørt veldig mye positiv om det. Lykke til med graviditen og barnet som kommer:)Skrevet for 3 år siden #
-
Psykodrama har eg hørt veldig mye bra om. det er noe som eg anbefaler sjølv om eg ikkje har prøvd det dirkete sjølv. Har en i slekta som er teraput og har snakka mye med vedkommende, så eg veit litt om det. Har vel på en måte prøvd det litt på min egen måte med å skrive ut alle føleser og dritt. Det eg da skriv er det ingen andre enn eg sjølv som skal lese. For når eg les det dagen etter blir eg nesten rystet og dew kan skape mye rot om andre fikk lese det. Prøv psykodrama alle som har tilgang til det, tror det kan vere kjempe hejlp. Lykke til med fødsel og barseltid Synnmor. Ha ei fin helg alleSkrevet for 3 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.