Overgrep av kjæreste
(2 innlegg) (2 deltakere)-
Jeg har blitt utsatt for overgrep av min x-kjæreste da jeg var 16 år. Jeg har ikke klart og forstått at det var overgrep før, trodde vel det bare var "uheldige" opplevelser jeg har hatt. Men jeg kjenner den følelsen, følelsen av å bli med på noe en ikke har lyst til, men som en ikke har mulighet til å unnverge pga makt. Ikke alltid fysisk makt, men for det meste psykisk makt. Jeg har en vond følelse som jeg kaller voldtektsfølelse. Mine opplevelser kan vel ikke kalles for voldtekt, men jeg føler at jeg rett og slett ble brukt kun for hans nytelse. Og jeg satt igjen med følelsen av å være skitten, skamfull og lite verdt. Jeg føler at jeg har mye skyld i det som skjedde, jeg var jo med på det. Samtidig vet jeg at ting aldri hadde skjedd om han ikke hadde hatt denne makten over meg. Det er vond å tenke på. Hvorfor gjorde jeg ikke noe med det? Jeg vet jeg ikke er alene om dette. Jeg vet at mange har opplevd noe av det samme selv. Likevel føler jeg meg så alene. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, ville bare skrive det her. Det er ikke så mange som kan "ta imot" dette. Men jeg har heldigvis et veldig godt profesjonelt hjelpeapparat rundt meg som tar imot det jeg har på hjertet.Skrevet for 2 år siden #
-
Flott å høre at du har hjelp rundt deg, det er så viktig. Jeg tror du trygt kan kalle det overgrep, når du sitter igjen med de følesene og opplevelsene du gjør er det noe galt som er påført deg. Tror at det er et viktig steg og erkjenne at det virkelig skjedde deg, og det var ikke din skyld. Enkelte har en veldig makt over andre og når de bruker denne kan det gå veldig galt. Dette er ikke din skyld. Helt sikkert. Du er ikke alene, selv om jeg føler det samme mange ganger. Det blir liksom så spesielt og voldsomt det som har skjedd at ingen kan dele det med en. Men her er vi mange som har opplevd mye likt. Håper du får kjenne mye støtte og varme herfra. Man trenger kontakt med noen som kan forstå opplevelsene mer inngående, pga det de selv har opplevd. Sender en varm tanke til deg. Maja
"Det er tungt og ta tilbake en barndom som er tapt"Skrevet for 2 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.