Når overgrepet kom ut i daglys
(31 innlegg) (9 deltakere)-
Tror nesten jeg var litt heldig at min ble sotte i daglys... kansje litt rart at jeg sier dette men det er sånn jeg føler det.. jeg er faktisk "glad" at det var 6 gutter i lakselv som ble overgreppe på... det engasjerte lakselv og fikk befolkninga til å slå ring rundt åss og støtte åss.. mange var redd å kunne snakke med åss om temaet.. tror faktisk det enda er noen av di 5 i livet som skammer seg over det enda.. som ikke tørr å snakke om det.. Men må innrømme at det var hardt at det ble kjent... holdt meg innestenkt i bortimot en mnd etter jeg var i avhør.. (synnes jeg ble behandlet som en kriminel ettersom jeg satt i avhør 2 dager og 12 timer tilsammen uten noe og spise og drikke).. men etter det har jeg lært at man skal snakke temaet ihjæl.. selv jeg kan føle et ubehag med å snakke om det så er det lixom 1000% bedre nu en ka det var i starten.. mvh Trond Erling BuschmannSkrevet for 4 år siden #
-
Tør de ikke å snakke med deg heller om det, de andre 5? Jo mer man snakker om det, jo lettere blir det. Til slutt er det nesten like lett som å fortelle noen om hvordan været er.Skrevet for 4 år siden #
-
ja men vi har andri hvore på samme sossiale nettverk så det blir liksom ikke noe å snakke om mellom åssSkrevet for 4 år siden #
-
Trudde der skulle ble så veldig mye bedre å komme frem med sannheten. Det ble det ikke!!! De skal selfølgelig ha en takk de som har hørt på meg, det er ikke deres feil. Men jeg har visst blitt helt umulig. I dag fikk jeg beskjed om at jeg fikk se til helvette å komme meg ut hjemmefra. Jeg forsuret bare de andres hverdag, å nå var det mammas tur å få lov å leve et normalt liv. Sitter med minstelønn som lærling å vetta faen hvor jeg skal gjøre av meg nå.........!!Skrevet for 4 år siden #
-
[quote=Lita]Trudde der skulle ble så veldig mye bedre å komme frem med sannheten. Det ble det ikke!!! De skal selfølgelig ha en takk de som har hørt på meg, det er ikke deres feil. Men jeg har visst blitt helt umulig. I dag fikk jeg beskjed om at jeg fikk se til helvette å komme meg ut hjemmefra. Jeg forsuret bare de andres hverdag, å nå var det mammas tur å få lov å leve et normalt liv. Sitter med minstelønn som lærling å vetta faen hvor jeg skal gjøre av meg nå.........!![/quote] Ojsann....:o Hvor skal du gjøre av deg da? Har du noen du kan bo hos, inntil videre? Venner? Tolker det dit at det er din mor selv, som sa at nå vil hun ha et normalt liv? Da må jeg spørre: HVA ER NORMALT?Skrevet for 4 år siden #
-
[quote=kristin][quote=Lita]Trudde der skulle ble så veldig mye bedre å komme frem med sannheten. Det ble det ikke!!! De skal selfølgelig ha en takk de som har hørt på meg, det er ikke deres feil. Men jeg har visst blitt helt umulig. I dag fikk jeg beskjed om at jeg fikk se til helvette å komme meg ut hjemmefra. Jeg forsuret bare de andres hverdag, å nå var det mammas tur å få lov å leve et normalt liv. Sitter med minstelønn som lærling å vetta faen hvor jeg skal gjøre av meg nå.........!![/quote] Ojsann....:o Hvor skal du gjøre av deg da? Har du noen du kan bo hos, inntil videre? Venner? Tolker det dit at det er din mor selv, som sa at nå vil hun ha et normalt liv? Da må jeg spørre: HVA ER NORMALT?[/quote] Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg jeg, orker ikke tanken på å være noen andres problem. Ja det er mamma, jeg har ødelagt livet hennes osv..Skrevet for 4 år siden #
-
Vet du, Lita..da går du på sosialkontoret, og legger fram saken for dem, så får de hjelpe deg med å finne en løsning. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men om du er gammel nok til det, kan de hjelpe deg med å finne en hybel eller lignende, så du har tak over hodet. Nå vet jeg heller ikke nøyaktig hva din mor mener med at du har ødelagt livet hennes, men det KAN tenkes at hun har det litt tøft, hun også, at hun "lider med deg" om du skjønner hva jeg mener? Kanskje hun sliter med skyldfølelse? Man lar gjerne smerten sin gå ut over de som er nærmest, selv om det kan være helt urettferdig. Å være pårørende er nok ingen dans på roser.Skrevet for 4 år siden #
-
Jeg vet ikke hva jeg skal si, jeg... :/ Kaster ballen over til noen andre her inne, og håper det er andre som kan svare deg, og råde deg bedre i denne saken. Jeg skjønner at du ikke har det lett..og jeg forstår hvorfor du ikke har fotalt moren din om overgrepene, når du beskriver henne slik. Det kan virke som hun er litt ustabil, og kanskje trenger terapi selv, for det hun sliter med.Skrevet for 4 år siden #
-
KJære LIta Kan jeg spørre hvor i landet du holder til og hvor gammel du er? Det kan virke som om at det er du som er den i voksne i familien og ikke din mor...?? Du kan ihvertfall ikke kjøre deg selv så hardt som det du gjør, og du trenger tid og trygghet til å bearbeide opplevelsene dine og til å være deg selv.. Du har krav på trygghet og hjelp! og hvis vi vet litt mer om deg, kan vi kanskje hjelpe deg bedre til å henvende deg til rett instans.. Høres skummelt ut at man ska be andre om hjelp, men det er ikke det. .. det er skrittet dit som er det vanskelige..Skrevet for 4 år siden #
-
Hva gjør du nå da? hvis det er vanskelig for deg å skrive på forumet om private ting, må du gjerne heller maile meg. Bor du hjemme eller?Skrevet for 4 år siden #
-
Vil gjerne høre hvordan det går med deg, Lita.. Har ting blitt bedre?Skrevet for 4 år siden #
-
[quote=kristin]Vil gjerne høre hvordan det går med deg, Lita.. Har ting blitt bedre?[/quote] Hei igjen Går ikke så veldig bra. Her lar jeg det vel bare dure og gå, vet liksom ikke hva jeg skal gjøre.. gjør mitt beste på jobb, men enkelte dager må jeg bare dra derfra fordi jeg knekker helt sammen. Alikavel får jeg bare mer og mer å gjøre, denne uka har vært fæl. blir jobbing på et stort arrangement hele helga, 3 artikler skal skrives og fler intervju, har ansvaret for organisering av no matlaging og på toppen av det hele må jeg planlegge et julebord. akkurat nå skulle jeg bare ønske jeg kunne forsvinne! dårlig matlyst, og sover dårlig om nettene. Snakker ikke mye med mamma, hu drar på jobb om morgenen og jeg er igjen me barna. På kvelden pakker jeg på meg og går ut, og da kommer tårene for fullt. sint, fortvila, sliten osv..Skrevet for 4 år siden #
-
Kjære Lita. Du kan ikke fortsette i det tempoet du kjører nå...det tror jeg du er klar over selv også. Si ifra på jobben at du har det litt vanskelig nå, og gjerne vil redusere arbeidsmengden litt, dersom det er mulig. Hvordan er din mor med de andre barna?Skrevet for 4 år siden #
-
[quote=kristin]Kjære Lita. Du kan ikke fortsette i det tempoet du kjører nå...det tror jeg du er klar over selv også. Si ifra på jobben at du har det litt vanskelig nå, og gjerne vil redusere arbeidsmengden litt, dersom det er mulig. Hvordan er din mor med de andre barna?[/quote] De har det bra, og hu har aldri gjort dem noe..Skrevet for 4 år siden #
-
Da synes jeg du bare skal prøve å komme deg ut derfra, Lita.. før du går helt i kjelleren..Skrevet for 4 år siden #
Svar »
Du må være innlogget for å skrive.