Føler at ting ikke henger sammen.. masse jeg husker men det henger ikke sammen..vanskelig å koble det sammen med hverandre og med andre ting.. frustrerende! og har flere forskjellige følelser og stemninger om ulike perioder(eller er ikke sikker på om det er det engang..) er bare forvirret! vanskelig å forholde seg til.. skjønner ikke at det skal være slik..kunne jeg ikke bare huske sånn det var ,ferdig med det..
når ingenting henger sammen!
(5 innlegg) (3 deltakere)-
Skrevet for 1 år siden #
-
Det er kjempefrustrerende, jeg vet. Men det kommer mer og mer etter hvert. Du vil se sammenhenger mellom det som skjedde og handlinger i omgivelsene rundt deg. Du vil forstå rare ting og rutiner du har gjort og merkelige måter du har reagert på opp gjennom livet ditt. Men du kan ikke se det før psyken din er klar for det. Psyken vår beskytter oss slik at vi bare får forstå og huske det vi er i stand til å takle. Men det kommer etter hvert hvis du får god hjelp og jobber med deg selv.
Den forståelsen kaller psykologen min innsikt, og det kommer etter hvert. Kanskje bare i små drypp, men det kommer. Bare hold ut og ta vare på deg selv så godt du kan.
Skrevet for 1 år siden # -
Takk for svar.. Ja har jo husket mer og mer, så kommer vel mer også..
er bare så lei nå.. redd! menmen.. for et liv! ska ta meg en sykkeltur! klarne hodet litt..
Det er nok smart å prøve å gjøre noe fysisk eller praktisk når du har det sånn ja. Gå en tur i skogen, sykle en tur eller løp helt til du blir så sliten at de vonde tankene dempes litt.
Bare hold ut. Du har overlevd, og da klarer du dette også. Og livet blir bedre og bedre, selv om det tar tid.
Det er veldig frustrerende og skremmendes ja! Har selv vært igjennom slike prossesser med bearbeidelsen... Har bare måttet være tålmodig, med berg og dalbaner.
Finn noe som roer deg ned. Jeg kan gå på turer, sykkle, håndarbeid eller bare lytte til god musikk for å bare tenke på noe annett for en stund. Noen ganger klarer jeg koble ut de tankene, men det skal ikke sååå mye til før jeg tenker på det igjen... Alt du kan gjøre er å prøve det du kan. Det skal gå bra!
Lykke til Liiz, klem til deg <3
Lev idag, lær fra gårsdagen og la morgendagen bli en god dag
Skrevet for 1 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.