Jeg er skikkelig dårlig for tiden. Er midt inni de verste jeg har opplevd. Det ser ut som jeg først gjennomgikk overgrepene i kronologisk rekkefølge etter alder. Fra 0- 13 år. Nå er de truslene. Den ene av overgriperne mine truet meg på livet mange ganger. Og det blir bare verre og verre de som kommer frem . Det er vist ingen grenser for hva han kan finne på. Måtte inn i en ny episonde i går hos psykologen, men klarte ikke ta inn alt. De var tre menn som holdt på me meg samtidig. De var grusomt.Den ene vart sint på meg fordi de ikke kom for meg. Jeg var 8 år.. Han begynte å true..Ogselv om voldtektene var grusomme, er truslene mye verre. Følelsen av at nå dreper han meg.. Den er uutholdelig..DEt føles som om jeg holder på å bli gal..
Må tilbake i morgen.Gruer meg, men må. Orker ikke gå sånn som dette..
Snart skal hun på ferie.. ÅÅÅ jeg gruer meg for hva som kommer, og hva som skjer når hun er borte i 3 uker..
mitt livs verste mareritt
(16 innlegg) (6 deltakere)-
lyset er sterkere enn mørket!Skrevet for 1 år siden #
-
Det er helt grusomt når man er sånn mitt i minner. Alt er nært og vondt, masse følelser kanskje, og ofte føles det som om det skjer igjen og igjen. Det gjør jo ikke det, det er kun oppe i hodet, men når alt står på som verst er det fryktelig vanskelig å skille fortid og nåtid, ihvertfall er det sånn for meg, når ting er intens.
Det er et vanvittig traume å ha blitt utsatt for det der Verdifull.. Syns du er modig som klarer å jobbe med det, snakke om det, sette ord på det. Jeg vet at det kan være utrolig vanskelig iblant..
Desverre finnes der jo ingen snarveier ut av dette, man må igjennom det. Man må snakke om det til man blir blå og man må prøve å kjenne på følelsene som kommer og få dem ut. Som jeg har sagt til flere her inne, prøv å gråt hvis du klarer det, skrik hvis du trenger det, klarer du å bli sint så fikk jeg et tips under en innleggelse, om å ta et håndkle og slå løs på ting som ikke gikk i stykker. Det er vanskelig å klare å gjøre det, jeg klarte det egentlig bare en gang, men det var godt å få ut litt frustrasjon. Der henger igjen så mange følelser fra den gangen, som man ikke fikk lov å vise, det var farlig rett og slett. Derfor kommer de jo nå, for nå er du trygg.
Disse ferietider altså.. Jeg gruer meg fryktelig selv. neste fredag går kontakten min på SMI på ferie, hun har 4 uker, vil ikke, vil ikke, vil ikke!!! Samtidig fortjener hun jo virkelig en fin og lang ferie, for hun gjør jo en så utrolig bra jobb, men jeg gruer meg for den tiden hun ikke er der.. Jeg skal få snakke med en annen da, og jeg vet at hun er veldig hyggelig og flink, men det blir jo ikke det samme..
Har du noen kriseplaner for hva du skal gjøre hvis det blir vanskelig? Er lurt å ha noen i bakhånd!
STOR klem til deg Verdifull!!!Skrevet for 1 år siden # -
Huff, stakkars deg. Vondt å lese dette her. Jeg har ikke vært utsatt for så grove overgrep, og ikke blitt truet på livet, så kan ikke forestille meg hvor vondt og skremmende dette må være for deg. Men jeg kan tenke meg at det må være helt grusomt å være der du er nå. Har du noen rundt deg, foruten om terapien?
Det er utrolig bra at du går i terapi, og det er nok det beste du kan gjøre nå når du er så dårlig. Stolt av deg
Det er kanskje et skremmende spørsmål dette her, men har du meldt i fra til politiet?
Klem Lilo
"Ta tilbake makta!!"Skrevet for 1 år siden # -
Mange klemmer til deg verdifull <3 Det er skremmendes når du får slike minner ja... Har selv hatt ett par, vil da bare helst flykte laaangt bort... Det er jo det vi gjør, rømmer inne i oss, i tankene, men kroppene våres er der de er... Det å skulle bli hel igjen å ta til oss og huske det som virkelig hendte og følelsene samtidig :-O Blir som ett vrak... Får bare gi seg selv tid og sette huskelappen på, det var DA ikke NÅ!
Håper du får skikkelig hjelp til å berabeide dette verdifull, klem til deg <3Lev idag, lær fra gårsdagen og la morgendagen bli en god dag
Skrevet for 1 år siden # -
Tusen , tusen takk for gode tilbakemeldinger og oppmuntringer. Setter stor pris på dere.
Har snakket med psy i dag, og avklart hva jeg skal gjøre vis det blir krise når hun er på ferie.Det er livskrisehjelp her i byen, og jeg skal gå til legen min hver uke. Har heldig vis god dialog med han. Så de går fint. Men han kan ikk hjelpe på samme måte som psy. Sånn er de bare.
Har de litt betre i kveld. Er glad for de. Men gruer for natten. Vet de blir verre når jeg legger meg..Mange klemmer til dere <3<3<3
Verden er grusom.. Kan ikke en gang forestille meg hvordan er oppleves for deg.. truslene og de virkelig grove overgrepene.. Håper du klarer å se en ende på alt det grusomme.. Du er sterk!! Kan ikke få sagt det på en annen måte.. Om du ikke har noe i mot det så skulle jeg ønske jeg hadde vert der med deg å bare holdt rundt deg gitt deg en god klem <3 <3
Takk Liiz
Trenger alle di klemmene jeg kan få
Er heldig som har en god mann, fam og venner som støtter meg.
Takk for all støtte her inne også!!
klem tilbakeSkrevet for 1 år siden # -
Så utrolig bra at du har folk rundt deg for støtte, det er utrolig viktig!!! <3
Er bare så letta.
Kom igjennom de på fredag... Det var grusomt å gå inn i de igjen. Men vist de måtte til. Klarte ikke å gå med de grusomme presset inni meg. Og jeg klarte de. Klaret å ta de inn. Jeg klarer ikke beskrive den lettelsen de var, nå alt var på plass. Når jeg kunne se tilbake på en 33 år gammel grusom episode, og ikke lenger føle at jeg er midt i den. Så nå har jeg de veldig bra!! Håper ikke de kommer flere minner. Ikke før midten av august, når psykologen min er tilbake fra ferie i alle fall. Nå vil jeg ha de godt, lenge...
Ønsker dere alle en fredfull sommer!
KlemmerSkrevet for 1 år siden # -
fælt at de skal svinge sånn dette livet. Fra bunn til topp- og så ned igjen. Psykologen min sier de er typisk når en jobber med traumer. Håper livet snart blir litt mer stabilt. Er deppa idag. Føler med liten og aleine.Mislykka og dum.. Må vist prøve å finne på noe..
det er en tung prosess dette her Verdifull.. opp det ene øyeblikket, langt ned det neste og ikke så mye som skal til for å skape ubalanse.
Hvordan har du det idag da?
Klem!Skrevet for 1 år siden # -
Takk, Mayalille.
I dag her eg de bra, men fy så grusomt denne veka har vert. Uff- trasig med psykolog på ferie hehe. Men nå er de berre 7 dager til neste time. Må prøveå klare de. Måtte ha en nødtime på DPSen her . Det var skikkelig nedtur. Snakk om å bli overkjørt. Følte deg som ein liten dott.Dei trudde meg rett og slett ikkje. Og lille meg fekk i alle fall ikkje lov å komme fram. Her var de bear store meg som skulle snakke... Uff. Det einaste dei kunne gi meg var piller. Gjekk ut der fra med 100 stk tabl. Var hos legen min i dag. Han ba medg instendig om ikkje å bruke di.Var også veldi overaska over vurderingane dei hadde gjordt. Forstå berer meir og meir kor heldig eg har vert med min faste psykolog.klem
Åh,verdifull.Ble så forskrekket da jeg leste innlegget ditt.Håper du har det bedre etter denne nedturen,ble rent fælen på dine vegne.Varme tanker til deg fra Litolveslejente.:-)og <3
Sender deg en stooor klem Verdifull.. Jeg vet hvor grusom psykiatrien KAN väre på det området.. de orker ikke, vil ikke, törr ikke, tror ikke, osv osv i det uendelige. Husk bare på din egen sannhet! DU vet vet hva som er sant og jeg, vi her inne, tror ihvertfall på deg! Husk på det!! Det er bra at psykologen din snart er tilbake på jobb, slik at du får snakke med henne. Det er bra du har en som tåler og tror deg, kan ikke si det höyt nok, hvor viktig det der er!
Å medisinere dette her fungerer ikke, muligens som en brannslukker akkurat i en akutt situasjon, men har man for masse minner inne i hodet, da MÅ man få snakke om det, hvis man klarer det, det er det som hjelper best. Og det blir ikke noe farligere eller noe verre av at man sier det vonde höyt, heller tvert imot vil jeg faktisk si.. Det vil gjöre det bedre.
håper dagen idag er litt bedre og at du klarer å holde ut til psykologen din er tilbake. Ellers kan du også ringe til den dögnåpne incesttelefonen vet du! De er der for alle som har opplevd disse tingene her, der vil du bli trodd, mött, tatt på alvor og de tåler det du kommer med!
Igjen..stooor klem til deg..Skrevet for 1 år siden # -
Tusen takk! trenger både klemmer og varme tanker. hehe.DEn velske jenta i meg her de virklelig vondt. Får ikkje puske ... blir kvalt... Er skikkelif dårlig.
Utslitt av å holde igjen.Må får dette ut.. Men i morgen her eg time hos psykologen min..Takk for di varme tankene Litol. Og kloke ord Mayalille
klem tilbake !
Skrevet for 1 år siden #
Svar »
Du må være innlogget for å skrive.