Heisann! Jeg er ny her, og egentlig føler jeg at jeg ikke hører hjemme her, dere har ssannsynligvis alle opplevd langt verre enn meg.. Tenkte jeg kunne prøve å fortelle litt, og så får dere bare si fra om dere ikke syns jeg har noe her å gjøre
Har aldri fortalt noen noe særlig, så vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Kjæresten min vet AT noe har skjedd, og vil gjerne høre og hjelpe, men jeg blir stum, det stopper helt opp inni meg. Samme hos legen. Har sosial angst, og klarte nå etter 5 år å ta med en lapp til legen hvor jeg bare hadde skrevet det ned. Ble henvist til psykolog, men jeg greier ikke si noe der heller. Svarer ja eller nei på spørsmål innimelom, men stort sett blir jeg helt stum. Helt stiv i kroppen, hjertebank, og enten helt stappfull eller helt tom for tanker i hodet: har vært der en gang i uken siden mai, og eneste som har skjedd er at jeg har tatt noen skriftlige tester og hun sier jeg har genrell angst, sosial angst og depresjoner, og lurer på onm jeg har opplevd noe. det klarer jeg selvfølgelig ikke svare på, hverken ja eller nei kommer ut av munnen min.
Har bare fokusert på angsten hos psykologen, og det er også det eneste jeg har googlet. Men så igår begynte jeg å søke på overgrep og incest og senskader, og jeg kunne hake av for alle senskadene på listen, med unntak av to eller tre, og jeg kjenner meg også sånn igjen i så mye jeg ser andre har skrevet her inne.
Blir visst langt dette innlegget.. skriver videre om hva som har skjedd, jeg, selv om sikkert ingen leser det.. Aldri skrevet eller fortalt om alt før, så de som føler de ikke orker å lese detaljer, full forståelse for det
Mamma hadde en kjæreste og samboer fra jeg var ca 4 til 14 år. Han var vel stort sett en stor drittsekk, kjøpte dyre gaver til henne, men hun fungerte vel mest som hushjep og kokk for ham. Når jeg var alene med ham på ferie i hjemlandet hans hadde han høylytt sex med andre damer mens jeg lå i rommet ved siden av, og jeg kunne selvfølgelig aldri fortelle mamma hva jeg visste. Vondt å bære på.
Hjemme i Norge hadde han ikke jobb, mens mamma hadde. Så vi var mye alene sammen. Han låste aldri døren når han var p do, spradet naken rundt i leiligheten, satt klin oppi meg i sofaen iført badekåpe uten noe under. Og hver dag ble jeg spurt om å brette ned buksen og trusen, og så strøk og befølte han meg på rumpa. Jeg sa aldri i mot. Noen ganger syns jeg jeg husker verre ting, andre ganger er jeg sikker på at jeg bare innbiller meg mer alvorlige overgrep fordi det vel ikke er spesielt alvorlig sammenliknet med andre opplevelser å ha blitt befølt på baken.. Jeg aner virkelig ikke hva jeg har pplevd eller ikke, utover denne befølingen.
Så har jeg et kjipt minne fra barnehagealder, 5-6 år, dette var mens dette foregikk. Jeg var som liten (og er fortsatt) veldig plaget av urinveisinfeksjoner, og jeg tror noen i barnehagen må ha sendt en bekymringsmelding eller noe. For det kom en lege hjem til oss som skulle undersøke underlivet mitt. Jeg husker mamma holdt meg fast og at han gjennomførte undersøkelsen mens jeg hylte og skrek og gråt og prøvde å komme meg løs..
Så hadde jeg en kjæreste på vgs. Vi hadde egentlig et normalt sxliv og jeg tenkte sjelden tilbake på barndommen, men så opplevde jeg et år inn i forholdet at jeg våknet på natten og da hadde holdt han på å ha sex med meg mens jeg sov. Det er vel sikkert ingen andre som hadde reagert på dette fra samboeren sin, men for meg var det helt forferdelig, det ble slutt, og siden har alt fra barndommen i tillegg til denne opplevelsen plaget meg, siden kom angsten, tannlegeskrekken, den elendige selvfølelsen, spiseforstyrrelsene, alle plagene. Jeg har flashbacks, mareritt, dveler og plages mye.
Aner ikke lenger hvor jeg vil med dette. Føler ingenting mens jeg skriver det, annet enn at jeg bekymrer meg for at ale syns jeg er helt utrolig teit som kommer her med bagateller mot hva dere har opplevd, og som skriver et milelangt innlegg som jeg burde vite at ingen gidder å lese..