Da kommer en del av min historie :
Mobbing på skolen:
Det gikk mye ut på slåing,kloring fra en person.
Gikk noe skeis for han, fikk jeg gjennomgå, verbalt og fysisk.
Det var også mye psykisk mobbing, da denne «personen» med flere plaget meg såpass med kommentarer at jeg falt i gråt, noe som var svært morsomt for resten av de «passive» mobberne.
Det var vel kanskje det som var verst, denne «passive» mobbing og latterliggjøringen ovenfor resten som så på. Dette skjedde veldig ofte.
Da jeg var ca 9 så begynte jeg og ei på 11 med sexleker ,noe som innebar samleie.
(Hvem hadde vi lært det i fra? )
Jeg fikk beskjed om å holde kjeft,noe jeg ikke gjorde,så det kom ut på skolen.
Dette var mat for mobberne kan man forstå.
I 12 årsalderen var det et søskenbarn (nabo) av meg som hengte seg (selvmord).
Dette var svært morsomt for de andre å minne meg på, særlig hvordan han sikkert så ut der han hang, osv.
Jeg husker jeg drakk Zalo for å bli dårlig på skolen,så jeg kunne dra hjem.
Likeså de gangen jeg lå og gråt i senga på kveldene, og spekulerte hvordan jeg kunne unngå skolen.
Siste halvår av 6 klasse og første halvår av 7 klasse hadde jeg et enormt stort fravær pga mobbingen.
Da jeg gikk på barneskolen så ble onkelen min arrestert og dømt for seksuelle overgrep mot et barn.
Jeg var allerede et mobbeoffer når dette skjedde,altså veldig sårbar.
Når onkelen som hadde begått overgrep hadde sonet ferdig, ordnet kommunen bopel til han:
I samme bygg som det var skoleundervisning,og en god stund etter det,i en campingvogn med skolen som nærmeste nabo.
Dette var jo fryktelig plagsomt for meg,som måtte ha undervisning i samme bygg som onkelen min bodde.
Dette bidro jo til enda mere mobbing.
Jeg nektet til slutt å gå på skolen.
Dette ble prøvd løst ved at en lærer kom hjem til der jeg bodde og prøvde å overtale meg.
Det gikk ikke bra,og læreren måtte dra med uforettet sak. (jeg var hysterisk)
Jeg ble verre av denne episoden.
Moren til en slektning (2 år yngre)anmeldte onkelen min for at han hadde tatt frem sin penis for oss. Da var jeg kanskje 6-8år.
Det jeg kan huske er at jeg har vært på loftet til besteforeldrene mine, der onkelen bodde da.
Hvor mange ganger jeg var oppå der husker jeg ikke,men oppå loftet har jeg vært.Det er sikkert.
Jeg husker godt trappa opp, rommet hans,lukten der osv...
Kvelden etter samtalen med behandleren da dette tema ble tatt opp ,begynte jeg å huske div episoder med meg og min onkel..
Det var veldig vondt ,men også veldig forklarende på diverse hendelser som hadde skjedd..
Dette var altså onkelen min som ble plassert i et bygg med skoleundervisning.
Som min behandler sa,så var det ikke noe slags tvil om at det hadde vært en voksen person med i bildet her.
(Dette pga av enkelte ting er for spesielt til at det kan være "doktorleker" av ting som skjedde mellom oss unger)
Skyldfølelse skulle vi ikke ha,for vi var barn og en voksen person var skyld i dette.
Overgriperen (onkelen) min er død, om hun andre sin er det, vet jeg ikke.(mest trolig den samme som min)
Det er ikke sikkert hun husker det ,eller vil huske.
Dette var på en liten bygd og alle kjente til denne onkelen min og viste også om ugjerningene han hadde gjort.
Likevel så presterte kommunen der skolen ligger ,å plassere Onkelen min som var dømt for misbruk av små barn, i et hus som skolen disponerte til undervisning.
Undervisningen var vegg i vegg med der onkelen bodde, med felles inngang til huset.
Forstå det den som kan.....
Skrevet for 5 måneder siden
#