magiske evner?
(24 innlegg) (4 deltakere)-
Å innse at det har skjedd ja, å akseptere det, det er vanskelig, fryktelig vanskelig. Man har så lyst å bare si til seg selv at det hele bare er en vond, vond drøm. Men det hjelper jo desverre ikke. Har skjønt det dette siste året. Og jeg har etterhvert begynt å ta litt hull på byllen, ved å skrive med henne fra SMI. Men fortsatt er det fryktelig vondt å fortelle, fortsatt klarer jeg ikke å snakke om det til andre enn hun fra SMI. Man er så redd for å forskrekke og sjokkere. Og man vil ikke være til bry, eller at de man er glad i blir bekymret. Jeg har alltid klart meg selv, og det å da plutselig skal begynne å lene meg opp av andre, det er utrolig vanskelig, klarer det nesten ikke. Men bare det at de nå vet, og få vite at de tror på en, den lettelsen var enorm! Men det er jo sånn, de kan ikke forstå fullt ut, for de har ikke følt det på kroppen. Selv om jeg vet at de føler med meg og tror på det jeg sier. Men merker også at det er sterk kost for dem, fordi det er så sjelden man hører om kvinnelige overgripere. Det er jo noe av det jeg sliter med selv også. Man har vanskelig med å se for seg at en kvinne kan gjøre slikt... Men det er også fordi det jo er en person de liksom kjente og aldri ville tiltenkt denne personen å ha gjort slikt.. Og hva sier man? Jeg sliter selv med å tro på det til tider, men kan jo ikke se vekk fra alle senvirkningene, alt jeg har slitt med opp igjennom og nå, alle bildene som dukker opp, stadig flere og flere, stadig verre og verre.. Jeg sier tusen takk for klemmen, og sender deg en tilbake. Og som jeg også skrev til Kari, klemmene her inne er ikke så skumle, ellers er jeg ikke så komfortabel når det kommer til nærhet og berøring..Skrevet for 3 år siden #
-
Hei i dag og. i dag skinner solen her og da ser livet lysere ut med en gang. Er drittlei av å site med foten på en stol, men det går fremover, så eg får la være å klage. I dag har eg lyst til at du skal finne og skrive om en ting du syns er veldig veldig bra med deg sjølv. Ta berre en ting. Det er sikkert miliiner av ting og vanskelig å velge, men finn en. Så skal du skrive ned kvifor denne tingen er så bra . Nå høres eg ut som en som vet hva eg snakker om, det gjør eg jo ikkje. For eg har berre prøvd det ut på meg sjølv og på mine venner som har slete med sjølvbilde. Du kan skrive det ned og ha det for deg sjølv eller du kan skrive det inn her. Det hjelper, det tror eg. hilsen ho som tor ho vet alt :=)Skrevet for 3 år siden #
-
heisann.. Har lest det du har skrevet et par ganger, men har hatt en skikkelig dritt dag idag, så jeg klarer ikke finne på noe positivt.. Har stort sett lagt sammenkrøllet på sofaen, begravd hodet i puten og med teppet over meg i hele dag. Angsten er så utrolig vond, masse vonde tanker, bilder fra det som skjedde.. Jeg håper det gir seg snart, for andre ganger når det er så vondt som det her, har det endt med selvskading.. og det vil jeg ikke.. ønsker det virkelig ikke, syns det er en skikkelig dårlig løsning.. men hva skal man gjøre?Skrevet for 3 år siden #
-
Lille venn! du skal i alle fall ikke skade deg selv. Skjønner du har det vondt, fryktelig vondt, men det blir bare verre om du skader deg selv og det vet du. Viss vi snur på det a og så kan du skrive ned det morsomte som skjedde siste månaden, sid\ste halve året og siste året. Finn en venn som du har lit til og stoler på og tenk på hva han/hun ville sagt til deg nå. fokuser på en liten glede, som kan vokse seg stor. Eg vet du klare det, og det er bare du spm vet og kan gå det neste skrittet, men eg er med deg i tankene. prøv vennenSkrevet for 3 år siden #
-
Setter pris på dine ord og tanker farmor 47. Men det går visst ikke å være positiv idag. Slik har jeg det bare noen dager. Vistte jo at dette ville bli en dårlig uke..huff.. Tar meg en sovetablett nå og legger meg. Kanskje jeg får sovet litt og får en bedre dag imorgen. Håper på det.. Sov riktig godt!Skrevet for 3 år siden #
-
Kjære Mayalille! Det er egentlig mye eg kunne ha tenkt meg og sagt, men eg kjenner deg for dårlig til det. Har og av erfaring lært meg til at det er ikke alt man kan si skriftlig, for da ser man ikke med en gang hvordan motakeren av ordene ragerer. Man kan tenke å skrive noe, skriver det , men så tror mottaker at det er noe annet en prøver å si. Vil berre si at du må prøve å ikke oppfylle frykten din. er man for sikker på at noe skal gå galt, så gjør det det. Klamre deg til den bitte lille tingen som er posetiv og bygge videre på den. For du skal klare denne uken, og du skal klare den med glans. Nå er du jo over halveis. Det er flott bare det. Stå på jente du har mye mer styrke , vilje og pågangsmot enn du tror. *Knaft*Skrevet for 3 år siden #
-
Du har rett i det. Lett å mistolke skrevne ord. Idag er heldigvis en litt bedre dag. Hadde en lang snakk med legen min, hadde avtale om at hun skulle ringe mig, det hjalp. Og du har også rett i det, nå er uken over halvveis! I morgen er det fredag og så er det helg. Nå sitter jeg her og ser på min lille hund som leker med en tørket spaghetti..hehe.. hun er virkelig glad i spaghetti, tydeligvis både for å spise dem og leke med dem..haha..
Skrevet for 3 år siden # -
Nå ble eg glad. Ser virkelig ut som du er bedre i dag. Og du fann noe som gledet deg. Hunden med spagettien. Skal ikke så mye til. Du klarer nok det meste lille venn. skjønner at du har en god lege. Det gjør emg og glad. Det tar nok mye tid og jobbing fremover, men eg er overbevevist om at du når toppen av Stigespillet og går forbi den siste rutsjebanen ned at. masse lykke til lille vennenSkrevet for 3 år siden #
-
gratulerer så masse med dagen, farmor 47, ser at du har bryllupsdag idag. Det er så godt å høre om dem som har kjempet seg gjennom alt det vonde og kommet hel ut på andre siden. Det gir et lite håp om at man selv kanskje også når dit en dag.
Stigespillet er en god sammenligning, likte den. Selv pleier jeg å kalle det en berg og dalbane. Det ene øyeblikket opp det andre full fart ned.
Og ikke alltid så store årsaker for hvorfor, begge veier. Livet det siste halvet året har vært en skikkelig berg og dalbanetur for mitt vedkommende. Jeg føler meg heldig som har fått kontakt med henne fra SMI og at jeg har en meget dyktig lege. De har fått meg gjennom noen virkelig tunge perioder. Er også veldig takknemlig for støtten jeg har møtt her inne. Er så godt å møte andre som sliter med det samme en selv gjør. Det å ikke føle seg så alene hjelper utrolig mye.
Ønsker alle sammen en riktig god helg!
Skrevet for 3 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.