Jeg vil ikke være attraktiv, og liker ikke berøring.
(2 innlegg) (2 deltakere)-
Jeg hater tanken på å være attraktiv for mannen min. Jeg vil ikke at han skal like å se på eller ta på meg. Da blir øynene og hendene hans enda mer ubehagelige. Dette har blitt bare verre og verre i løpet av det siste året. Noen ganger biter jeg bare tennene sammen, og lar han stryke meg på f.eks handa eller foten, og håper at han ikke gjør det for lenge. Men gjør han det for lenge, må jeg si ifra at han må slutte. Jeg klarer det bare ikke. Jeg grøsser i kroppen, liker ikke berøringen. Får ingen assosiasjoner til overgrep, men berøringen bare byr meg imot likevel. Det er forferdelig å ha det slik. Han vil jo bare være god, og berøringene er jo veldig uskyldig og uten hensikter. Så hvorfor skal jeg føle det slik? Jeg fikk høre en gang om at mange utsatte ikke liker forsiktig nærkontakt. Og slik er det med meg. Ønsker jeg f.eks trøst, vil jeg ha faste og sterke armer rundt meg, og klemmene må virkelig kjennes. Å bli holdt rundt som om en er lagd av glass, er ubehagelig, også klemmer som nesten ikke merkes. Forsiktighet fra den andre gjør meg fryktelig usikker, og gir meg en ubehagelig følelse i hele kroppen. Noen andre som kjenner seg igjen i dette?Skrevet for 3 år siden #
-
Jeg kjenner meg ganske godt igjen i det du skriver. Kjenner også sterkt ubehag ved enkelte typer berøring fra partneren min, og det har økt på de siste månedene. Bare det at han holder rundt meg, kan nesten gi meg panikkfølelse. Jeg holder ut en stund, men hvis det varer for lenge må jeg skyve han vekk eller gå vekk selv. Jeg har sett det i sammenheng med at jeg nå er i en fase hvor jeg aktivt bearbeider selve overgrepene. At mine reaksjoner øker i styrke. Derfor har vi gjort avtale på å vente med sex en stund, siden det gir meg angst. Likevel- synes det er veldig vanskelig å fortelle han at jeg ikke orker å være nær han heller.... Kanskje forsiktig berøring gjør deg usikker på intensjonene hans? Ved tydelige signaler slipper du å lure.... Eller noe annet i underbevisstheten din som trigges..Skrevet for 3 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.