Jeg vet at du liker det !!!
sa HAN
når jeg lå i en ball på gulvet å gråt
av smerte å avmakt
tårenes resignasjon
tar det aldri slutt?
tenkte jeg
HAN hadde sikkert rett
trodde jeg
for jeg var jo ei sånn ei
som likte slikt
sa HAN
kanskje var jeg ei sånn ei
kanskje var det sånn det måtte bli
at det var meg
som likte slik
fordi HAN sa det
først min tur
så HANS
først nytelse
vel vitende om
smerten
som ventet
når det var HANS tur
nytelsen måtte
kjennes
ellers ble det slag
mot en naken rygg
jeg måtte like det
for å overleve
så da er jeg vel
ei sånn ei....
Jeg vet at du liker det !!!
(15 innlegg) (4 deltakere)-
Taushet er overgriperens beste venn....Skrevet for 2 måneder siden #
-
at kroppen reagerer på stimuli (fryktelig ord) er helt naturlig og veldig normalt, og kroppen reagerer autoatisk, uansett om vi liker det eller ikke, sånn er det bare. Man har ikke kontroll over det, desverre.
Du er ikke ei sånn en, pernille, om du legger i det at ei sånn en ville eller likte det. Du var helt uskyldig, helt forsvarsløs og kunne ikke unnsluppet, hadde du kunnet, da hadde du gjort det. Han var et svin, en pedofil drittsekk som gjorde noe han absolutt ikke burde gjort. Og det at han i tillegg tvang deg til å føle nytelse først, det gjør han enda verre i mine øyne. For da prøvde han å forsvare sine egne handlinger, ikke bare overfor seg selv men også overfor deg. Han prøvde å overføre skylden og skammen på deg. Og da blir det enda verre å leve med det etterpå, kan jeg forestille meg. For jeg har det sånn selv, å ha de minnene, at man liksom har nytt det disse menneskene gjorde, det er noe av det verste synes jeg. Smerte kan jeg takle, men ikke dette..
Men du er sterk, tøff og modig som setter ord på det! Og nå vet du ihvertfall hva jeg mener, du er ikke ei sånn en!!
KLEMSkrevet for 2 måneder siden # -
Takk mayalille <3 vanskelig å dytte annsvaret dit det hører hjemme...tenker ofte at jeg var ei sånn ei, siden det var slik det var !! han var en hard mann ... å han brukte å lage konkurranser for å liksom gi meg muligheten til å slippe fri...en gang skulle vi kjøre omkapp med biler på en sånn bilbane, 3 runder...om jeg vant sku jeg få fred, om han vant så skulle han bestemme hva som sku skje...selvfølgelig vant jeg ikke..det var julaften, å bilbanen var en gave fra han..jeg hadde ønsket meg den lenge, å ble så glad da jeg fikk den ! jeg hadde ingen mulighet til å vinne, hadde aldri muligheten...å HAN vant alltid !!!
Skrevet for 2 måneder siden # -
Ja, det er fryktelig vanskelig å legge ansvaret der det hører hjemme, sliter jo fryktelig med det selv også. Men det er ikke dinskyld, kun hans! Og det du forteller her, det blir så utspekulert.. fikk helt vondt i magen.. Tenk å bruke en gave på den måten! Og å late som om han forhandler liksom..huff..
Men det viser jo egentlig at han selv var klar over at han ikke burde gjøre det mot deg. I og med at han sier det, så sier han også at han innrømmer at han gjør deg vondt og da har han faktisk plassert skylden hos seg selv, med ordene sine, selv om det kanskje ikke var slik han mente det. Kanskje du kan prøve å fokusere på det?
*sukk* kanskje det ja...huff !!! må stoppe tankene nå..hehe ellers blir det en "ny" runde !!!!!
skjønner det godt.. er ikke alltid like bra å tenke..hehe..(egentlig er det noe dritt, som regel ihvertfall)
KJære venn!
uff- så vondt å lese. Det er som du setter ord på de jeg plages med for tiden, og som jeg har jobbet med lenge. Skammen over at kroppen liker. Me nsdu er et offer, og de er jeg og. Jeg vet de med hode, men har vanskelig for å forstå med hjerte..
For en djevel han er ,den mannen. GRusom djelvel. Skulle gjere slått han gul og blå!!!
Og bilbana- eg har ikkje ord! ååå
¨
takk for enda eit godt dikt!!
<3 <3 <3 <3<<klem>>
lyset er sterkere enn mørket!Skrevet for 2 måneder siden # -
Hei Verdifull, der var du tilbake, så bra!! har savnet deg =)
Må bare skyte en ting inn her, jeg er mulig i overkant hårsår når det gjelder det her, men..ikke tenk på deg selv som et offer!! Du var et offer, den gangen, da du var barn og ikke kunne unnslippe, det var vi alle, men ikke nå lenger. Nå er vi voksen og vi er sterke! Kjempesterke faktisk! Vi er sterke fordi vi overlevde og fordi vi kjemper hver vår kamp for å få det bra igjen. Og vi er enda sterkere fordi vi er her inne og hjelper og støtter hverandre. Så jeg oppfordrer deg til å tenke på deg selv som det, en kjempesterk kvinne, en overlever og utsatt, ikke et offer..
Stooor klem til deg Verdifull (og håper ikke du tar det ille opp at jeg sa det, jeg er bare litt hårsår når det kommer til dette..)
Skrevet for 2 måneder siden #
-
Kjære Verdifull..
Jeg skjønner vi har forskjellig tolkning av ordet offer. Og det er faktisk helt greit. Jeg respekterer deg fullt ut og respekterer også din måte å tolke dette ordet. Hvis du vil tenke slik, da skal jeg ikke prøve å påvirke deg på en annen måte, det var ikke min intensjon og heller ikke min mening å få deg opprørt, men det er ok at du ble det, jeg tåler det fullt ut. Er også helt greit at du ble sint, jeg tåler det og.Jeg vil gjerne fortelle deg hva jeg legger i ordet offer, (ikke ment som påvirkning, bare for å forklare hva jeg tenker når jeg hører/ser dette ordet)
For meg er offer ensbetydene med noe svakt, noe som er under utnyttelse, som ikke står på egne ben, som er hjelpeløs og trenger desperat hjelp for å komme ut av en fryktelig vond situasjon.For meg er man et offer når man fortsatt lider under overgrep, når man blir utnyttet og når man kanskje blir tvunget til å gjøre ting man ikke har mulighet for å la være. Man har ikke noe valg, ikke noen utvei og er helt og fullt i overgripers hender.
Jeg tenker at i det øyeblikket man slipper fri fra dette og begynner kampen for å få det bra igjen, da er man ikke lenger et offer, da er man en overlever. Og jeg vet at veldig mange liker ordet utsatt istedetfor offer, som jeg selv gjør. Og det er som sagt fordi det ordet ofte betyr at man er svak. Og det er man ikke, man må vite det, man må jobbe med å tro på at man er sterk og at man kan klare denne prosessen. Derfor liker jeg ikke det ordet, fordi jeg ikke ønsker å tenke på meg selv som noe stakkarslig lenger og jeg ønsker heller ikke at noen skal bruke det om meg, for jeg vil ikke at de heller skal tenke om meg som noe stakkarslig. De kan godt tenke det om den lille jenta jeg en gang var, men ikke om den voksne jeg er nå.
Men det kommer jo helt an på hva man legger i ordet offer. Så lenge du har en annen tolkning av det ordet, da skjønner jeg og respekterer jeg at du velger å bruke det ordet. Men jeg ville bare oppfordre deg til å bruke det andre ordet, fordi jeg og mange andre har denne tolkningen jeg har, på det ordet.
Men det er helt ok at vi har forskjellig syn på ting, det er faktisk veldig bra. Vi er alle forskjellige og det er viktig og bra.
Det jeg tror vi begge er helt enig i er at disse som gjorde oss vondt er noen grusomme, forferdelige, monstre, som jeg skulle ønske at alle fikk sin straff og ble merket for liver for det de har gjort mot oss. Noe annet jeg også tror vi er helt enig i, vi er helt og totalt uskyldige i det som skjedde den gangen, de brukte oss og stjal barndommen/ungdomstiden og deler av voksenlivet fra oss. Ikke noe av dette er vårt ansvar og aldri, aldri, aldri vår skyld, uansett, vi var barn, de valgte, vi hadde ikke mulighet å slippe unna.
Jeg håper du skjønner hva jeg mener med dette Verdifull, men er noe uklart håper jeg du sier det, slik at jeg kanskje kan forklare meg bedre. Det er ikke alltid like lett å få frem alle meninger riktig når man skriver i slike forum, for man hører ikke stemmeleiet og man ser ikke personens ansiktsuttrykk, dermed oppstår det ofte misforståelser. Var bra du skrev, slik at jeg fikk mulighet å forklare deg hva jeg mente. Og jeg håper du respekterer hvordan jeg tolker ord, slik som jeg respekterer dine tolkninger.
Klem til deg.Skrevet for 2 måneder siden # -
Jeg ser du har tatt bort det du skrev Verdifull, du trenger ikke det for min del, det er helt iorden at det står der, men det velger du selv. Jeg fikk lest det og det er jeg glad for. Jeg ville ikke likt at du skulle gått rundt og tenkt disse tankene uten å fortelle dem. men hvis du vil at alt dette skal fjernes, da gir du beskjed, så kan jeg også ta bort det jeg har skrevet. Bare si ifra!
Kjære Mayalille.
Jeg tror vi er veldig enige...burde nok skrevet "var et offer"- i steden for "er".Komunikasjon er vanskelig... Jeg tok de vekk, fordi jeg er veldig dårlig for tiden, og reagerer nok litt mer enn jeg vanlig vis gjør.((klem))
Kjære Verdifull.
Jeg skjønte nok det, at der var noe som lå bak, skjønte at ting ikke var helt bra. Man kan lett bli litt "hårsår" når man ikke har det helt bra og kanskje reagere annerledes enn når ting er bedre. Men jeg vil du skal vite at jeg syns det var bra du skrev det du skrev allikevel. Du kan skrive nesten hva du vil til meg, jeg tåler det, så lenge det ikke er direkte kritikk av meg som person, da kan jeg bli usikker. Men når man skriver på slike forum, da er det viktig å ta noen slike runder i blandt, for å bli helt klar over hva den andre faktisk mener med de skriver.Det gleder meg å se at vi faktisk er enige, men det hadde allikevel vært helt ok dersom vi ikke var det. Det er lov og helt greit å være uenig iblant, ikke noe galt i det, så lenge man ikke blir sur på hverandre og blir ufin i måten man skriver på. Og det var du jo ikke. Vi må huske at vi alle her inne kan være ganske sårbare for ting og hvis noe kan tolkes galt, da er det enkelte som faktisk gjør det..
Jeg sender deg en stor klem Verdifull.. Håper du får så mye støtte fra de rundt deg som du fortjener. Er vondt dette her, når det står på..
Jeg skal undersøke litt. Det er ikke så vanskelig å lage et slikt forum, jeg kan godt gjøre det. Men da må jeg tenke ut noen metoder for hvordan sikkerheten skal opprettholdes. Vil ikke ha inn uønskede gjester.
Hvis flere av dere Fh brukere er interessert, gi en lyd, bare skriv ok eller noe sånt her inne, slik at jeg vet hvem som vil. Om noen har kunnskap om slike ting, eller ideer om hvordan holde høy sikkerhetsfaktor, gi meg en lyd!
Nei det er du ikke Pernille! Uff det var enda ett sterkt dikt å lese. Jeg protesterte i hele meg, måtte late som, om kroppen var med så var ikke jeg med på det... Det å være utsatt bringer mange vonde minner, men vi må lære se at sånn var det, men sånn er det ikke mer nå. Gi slipp på det og kansje klare lære leve med det... Utrolig vanskelig da!!!
Mange klemmer til deg Pernille <3
Lev idag, lær fra gårsdagen og la morgendagen bli en god dag
Skrevet for 2 måneder siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.