Er det noen her som har vært innlagt på psykriatisk, og kan fortelle noe om hvordan det er? Jeg får svar på mandag om når jeg evt kommer inn......
Inleggelse på psykriatisk?
(4 innlegg) (2 deltakere)-
"Ta tilbake makta!!"Skrevet for 2 år siden #
-
Hei.
Ser det er en stund siden du skreiv, og at du ikke fikk svar før mandagen kom. Har du fått svar? og i så fall hva ble det til? Vet du hva slags avdeling du søkes til?
Jeg har vært innlagt.. Jeg synes det var helt forferdelig å komme inn første gangen. Andre gang gikk det bedre, siden jeg var kjennt med psykiatrien, men det var rart å dukke opp der igjen. Jeg har ikke vært så veldig enkel. Ikke vært flink til å si i fra. Ikke vært flink til å snakke. Sliter med å hente fram ordene, og det gjør jeg enda. Men har hatt noen tolmodige og kjempeflinke behandlere. Det eneste dumme er at de ikke kan følge deg opp etter utskrivelse. Tar litt tid å bygge opp et tillitsforhold, og enda vanskeligere nå de ikke kan være der videre. Det er nok en av grunnene til at jeg ikke tør bli for trygg, fordi det blir vanskelig å ta farvel med dem. Jeg er kansje litt rar.. Men sånn er det for meg.Skrevet for 2 år siden # -
Tusen takk for svar:-)
Du er ikke rar i det hele tatt! Tror alle vi som har vært utsatt aldri tør å bli helt trygg... Jeg skal inn 19.Januar, kun 3 uker da, men det er vel nok som en start. Skal legges inn samme stedet som Psykologen min jobber, så da blir det ikke helt fremmed å komme dit. Blir lagt inn på Psykriatisk på Gjøvik sykehus i Oppland. Hvis det blir nødvendig med lengre opphold, blir det evt å søke seg videre på Psyk i Aurdal: har hørt det er fint der, da jeg har en venninne som har vært innlagt der...
Jeg er forrsten sikker på at du er mye flinkere enn du tror selv:)) Det tror jeg vi alle er;)
Hvor lenge var du innlagt de gangene du var innlagt?Klem
Skrevet for 2 år siden # -
Så bra at du har fått svar allerede, og fått en fastsatt dato. Og enda bedre at psykologen din allerede jobber der, det gjør det nok sikkert tryggere. Og siden du allerede har den på utsiden, så fortsetter du vel der etter innleggelse.
Hadde psykologer som kun tilhørte avdelinga, og annen på utsiden. Hadde ikke vært innom psykiatrien første gang det bar inn i fjor, og hadde ingen anelse om hva jeg kom til. Den gangen var jeg inne i 3,5mnd, og de etter det har vært kortere.Skrevet for 2 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.