Jeg skrev de i løpet av de 2 siste årene av missbruket, *GRØØSSELIG* å ha dette mellom hendene mine igjen, er helt satt ut nå...å lese det svart på kvitt fra den tiden er noe DRITT !! men kan være godt å ha det om jeg en dag går til politiet med det...
I dag kom dagboken å brevene jeg skrev .....
(14 innlegg) (4 deltakere)-
Taushet er overgriperens beste venn....Skrevet for 1 år siden #
-
oioi.. det må ha vært..har ikke ord.. er nok et skikkelig bevis å komme med til politiet ja. tenker du å anmelde?
KLEM til deg pernille..håper det går "bra"? (litt teit ord å bruke, for det går sikkert ikke bra, men du skjønner sikkert hva jeg mener)
Tenker på deg..Skrevet for 1 år siden # -
Takk :o) skjønner hva du mener...vet ikke helt hvordan det går ...tror det må synke inn på et vis....
Skrevet for 1 år siden # -
ja, tar vel sikkert litt tid, må være litt uvirkelig også kanskje? eller klarer du å se at det er du som har skrevet det? at det er du som har opplevd det som står der?(du svarer bare hvis du vil)
klem!Skrevet for 1 år siden # -
hmm nei klarer ikke helt å se at det er jeg som ha rskrevet det enda....det står jo HVA han gjorde !! ALT står der...det er egentlig ganske jævlig !!!
Det må være helt grusomt å bli konfrontert med det på den måten.. Jeg har ikke noe nå, fra den tiden, men jeg husker en gang jeg ryddet opp i mine gamle ting, da kom jeg over en slags dagbok, eller novellebok var det vel kanskje heller. Der sto det om en episode. Og det var helt forferdelig å lese det som sto der. Jeg klarte ikke å se at det var jeg som hadde skrevet det, bortforklarte det med at det måtte ha vært skrevet av en annen. Klarte ikke å føle noe heller egentlig i forhold til det som sto, utenom at det var jævlig å lese det. Deretter gikk boken rett i søpla.. desverre.. jeg kastet også en tegning jeg hadde tegnet som mindre av et "troll." Trollet var tydelig en mann, for å si det sånn.. syns det er dumt nå, at jeg har kastet det, for tror det hadde vært greit å ha. Men hadde nok vært grusomt å bli konfrontert med ting.
Du har min fulle sympati, pernille! klem
har bestandig skrevet dagbok, helt fra jeg kunne skrive ord...skrev ut all dritten, men det meste er brennt eller kastet...skrev stiler om det på skolen, dikt å oppgaver...
(rart det ikke ble fanget opp egentlig) menmen, det er nå borte , det meste ..utenom dette da!! husker jeg skrev en sang om å rømme fra "bjørnen" i 1-2 klassen...huff sier jeg bare !!Skrevet for 1 år siden # -
Synes det er bra du leser det du har gått igjennom,selv om det sikkert er helt jævlig! Jeg skrev ned når han idioten av en homeopat ...(vet ikke hva jeg skal kalle det) mot/med meg.
Det er både tøft,hardt og vondt å lese det man selv har skrevet om seg selv. Ingen er enn større kritiker. Og det kan ofte virke uvirkelig og fjernt. Men,hvis du selv har skrevet det så må (kanskje feil ord å bruke..) det jo være sant det du har opplevd og føler.
Klem !Skrevet for 1 år siden # -
det å skrive tror jeg er veldig bra, å få det ut, ikke gå med det inni seg, det letter ofte litt på trykket. Jeg er veldig glad i å skrive selv, men har ikke skrevet så mye dagbok, mest historier, fortellinger og noveller.
Du er ikke første personen jeg hører om som har skrevet slike ting i skoleoppgaver og hvor lærer ikke brydde seg. Handler vel om redselen deres igjen, og om mangelen på kunnskap. Er så irriterende det der, alle som ikke blir fanget opp pga de som ikke tørr å se eller ikke vet hva de skal se etter..
I perioder har det å skrive vært det eneste (føles det som) som har holdt meg fra det å bli fullstendig gal. Da måtte jeg skrive hele tiden. Har ikke orket å lese det ennå. Jeg begynte å skrive dagbok da jeg var 10 år,men det ble ikke personlige tanker og følelser før jeg var 14-15. Og det er jo årene før dette jeg lurer på. Men,men. Har vært til nytte også,eks dato hos homeopaten . Sorry, jeg bare babler i vei. Som skrevet under "Tanker" :
litt mye på gang akkurat nå. Jeg begynner å tro at jeg kanskje har fått ett alkohol problem også,som om jeg ikke har nok med alt annet. Jeg vet at det er flere her som har problemer med folk som bruker alkohol (overgripere),men jeg håper dere ikke utelukker meg for det. Det er første gang jeg kan innrømme det her, og nå... En flukt...
Du blir veil ikke ekskludert forde om ! skjønner det med flukten...har selv drevet litt med stoff å piller å slikt, men da jeg fikk første barnet mitt ...det barnet reddet livet mitt !! hadde ikke vært her om det ikke hadde vært for eldste gullet <3 det fikk meg til å tenke, til å VILLE leve å være til...
sier meg enig med hun over..hehe.. du blir absolutt ikke utelukket om alkohol er et problem, syns det er stort og flott at du faktisk tørr å innrømme det, si det her inne!!
Ja,det med barn har begynt og gnage mer i meg. Alderen tilsier at jeg bare har noen få år til å bestemme meg på. Men,jeg er livredd. For å ha noe inni meg,for at noe skal ut av meg,for ansvaret,for å være en god mor med alle problemene mine... Redd for å ødelegge det. Har selv også vært borti både det ene og andre av drugs,første gang jeg sier det høyt også...Kan ikke si det til noen,og flukt har jeg gjort siden..så lenge jeg kan huske. På alle mulige måter. Jeg vet ikke helt fra hva,men.. Det er godt/vondt å si det her.
Du er heldig som har det Pernille! Bruk det mot ham for alt det er verdt sier jeg! Jeg skrev også dagbok, men jeg tror alt er borte... Politiet skulle inn i huset å lete etter den nå i ettertid, vet ikke om de har funnet den eller ikke.
Ta deg tid å lese det Pernille. Det vl ta tid. jeg strever sånn med alt det jeg har skrvet bare her det siste året jeg... Også det om detaljene om overgrepene jeg har klart å huske til nå, det er tungt og fordøye, jeg flykter enda... Det gjør så vondt, tenk at de kan være så syke!
Klem til deg og lykke til med lesingen
Lev idag, lær fra gårsdagen og la morgendagen bli en god dag
Skrevet for 1 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.