Er det bare meg, eller er dette et kjent problem? Hvorfor har vi plutselig inegen "problemer" eller vonde reaksjoner sammen med mennesker som vi ikke kjenner så veldig godt? Da tenker jeg først og fremst på partnere eller en tilfeldig sex partner.
For i begynnelsen av et forhold, så klarer jeg virkelig å slippe meg løs, eller er det også bare en av maskene mine? Men etterhvert som tiden går, jo mer rolig og avslappet relasjonen mellom oss blir, jo mer lukker jeg meg igjen. Da sklir det over til å bli skam å ha sex, en skam å vise seg. Rett og slett alt blir en skam... For meg så virker det som om dette blir en form for falskhet...hvorfor er jeg i stand til å justere meg slik med noen jeg ikke kjenner så godt? Det er jo da man skal være skeptisk og alt det der som hører med i starten...
Jeg syns det er utrolig vanskelig å analysere meg selv på den måten, blir liksom ikke klokere, bare enda mer frustrert.
Noen der ute som kjenner seg igjen?
Hvorfor velger vi det ukjente fremfor det kjente?
(2 innlegg) (2 deltakere)-
Skrevet for 2 år siden #
-
Jo jeg skal si det at sånn har jeg også hatt det, men med årene så faller man tilbake på normal terskel. Man blir skeptisk, men det er mangel på grensesetting også det at neiet vårt er blitt så ødelagt at vi ikke ser farene i alt vi gjør.. Det er en lang krig i seg selv å vinne det tilbake. Men jeg har klart å nekte 2 menn til nå å prøve seg til noe mer. De har begge fått vite hva jeg har vært utsatt for, men har på mange tenkelige måter prøvd manipulere seg rundt for å få det de vil, men uten å greie det! Det er en liten seier for meg
Det kjente som vi har opplevd har alltid vært vondt, derfor søker vi heller lettere nye ting som er ukjente for oss for å finne "trygghet", men så oppdager vi etterhvert at det henger seg på samme mønster. Vi vil egentlig ikke dette, ihvertfall ikke med den personen. Intimitet har blitt til noe skittent, noe ikke vi vil eller kan fordi noen tvang seg på oss når vi ikke ville det...
Lev idag, lær fra gårsdagen og la morgendagen bli en god dag
Skrevet for 2 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.