Hvorfor kan ikke de vonde minnene bare forsvinne?
(8 innlegg) (6 deltakere)-
Jeg er så lei, hvorfor kan jeg ikke bare våkne opp en morgen så er alt bra... Angsten, marerittene, frykten for å møte på overgriperen og flash backene er der hele tiden.. Noen dager er det værre enn andre, noen netter får jeg ikke sove i det hele tatt!!! Men det er vel dette jeg må lære å leve med, livet mitt vil aldri bli som det var før voldtekten skjedde, men jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal klare å komme over dette her!!!Skrevet for 4 år siden #
-
Nei, det er helt forferdelig... Klarer ikke gråte så noen ser det selv, gjemmer meg bort på rommet mitt å gråter der... Men jeg håper så utrolig mye at en dag kan jeg klare å leve et liv som ikke er fylt med angst og vonde minner!!!Skrevet for 4 år siden #
-
Minnene vill vel alltid være der.Har mange ganger ønsket meg en avknapp som jeg bare kunne ha skrudd av, og glemt hele dritten.Men så enkelt er det desverre ikke.Men det er helt jævlig og ha det vodt hver dag... Så stå på jenter sammen er vi sterke..Skrevet for 4 år siden #
-
[quote=jona]Minnene vill vel alltid være der.Har mange ganger ønsket meg en avknapp som jeg bare kunne ha skrudd av, og glemt hele dritten.Men så enkelt er det desverre ikke.Men det er helt jævlig og ha det vodt hver dag... Så stå på jenter sammen er vi sterke..[/quote] Ja jeg og! Vi får slå oss sammen og kjempe ilag.
Skrevet for 4 år siden # -
man glemmer aldri, men det blir enklere å leve med minnene, sorgen og smertene etterhvert som tiden går. ..det hjelper å bruke tiden. hang in there!
Skrevet for 4 år siden # -
Ja, jeg får ta tiden til hjelp.. Tiden leger alle sår som man sier... Men jeg kommer aldri til å glemme minneme=/Skrevet for 4 år siden #
-
Jeg føler faktisk at jeg har funnet "avknappen". Etter mange års iherdig og hardt arbeid (terapi) har jeg kommet så langt at jeg føler at jeg har lagt det bak meg. Så bare stå på, gå på senter mot incest, meld deg opp til psykodrama, som er en fantastisk metode til å huske ting. Og som etter at du har husket alt faktisk kan begynne å legge det bak deg. Søk på traumebehandlingen på Malvik. Det virker, det skal jeg være den første til å skrive under på. Det er bare helt fantastisk der ute. Du får ti uker til å "være" i det onde og samtidig finne det gode. De har helt utroige resultater:-) Stå på. Ta den plassen du fortjener - i ditt eget liv!Skrevet for 4 år siden #
-
[quote=Rosa]Jeg føler faktisk at jeg har funnet "avknappen". Etter mange års iherdig og hardt arbeid (terapi) har jeg kommet så langt at jeg føler at jeg har lagt det bak meg. Så bare stå på, gå på senter mot incest, meld deg opp til psykodrama, som er en fantastisk metode til å huske ting. Og som etter at du har husket alt faktisk kan begynne å legge det bak deg. Søk på traumebehandlingen på Malvik. Det virker, det skal jeg være den første til å skrive under på. Det er bare helt fantastisk der ute. Du får ti uker til å "være" i det onde og samtidig finne det gode. De har helt utroige resultater:-) Stå på. Ta den plassen du fortjener - i ditt eget liv![/quote] Jeg har det på samme måten som Rosa. "Avknappen" vil dukke opp, etterhvert. Man lærer seg å leve med det som har skjedd. Lærer seg å leve videre, og faktisk like livet
Men for å komme dit, er det uhyre viktig at man får bearbeidet det man har vært igjennom. Snakket om det, på nytt og på nytt og på nytt. Kjenne på alle følelser, og godta at "ja, det skjedde, og det skjedde med meg."Skrevet for 4 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.