har alltid slitt med tanker og minner etter hva min storebror gjorde mot meg da jeg var bare ei lita jente. har hatt kjærester men når det kommer til det punktet at det er på tide med sex trekker jeg meg og sårer de istedet. er redd for å fortelle. redd for at de bare går sin vei... nå har jeg igjen funnet en som skremmer meg mer enn jeg hadde trodd. han er det beste som har hendt meg og jeg er livredd for at jeg skal ødelegge dette også. han er den jeg vil ha for alltid. men jeg tørr ikke å fortelle det. som jeg skrev på min egen hemmelighet så har jeg aldri fått lov til å være sint på ham og han har alltid vært i familien selv om alle de nærmeste vet det og han har innrømmet det selv. jeg er redd han møter ham og banker han. eller at det blir ekkelt for ham å være en del av min familie. er forvirret og usikker. vet ikke helt hva jeg skal gjøre. er redd for at han skal synes jeg er teit som ikke vil ha sex. ettersom jeg er så gammel som jeg er (23). er redd for at når vi en gang har sex at han ikke kommer til å forstå at jeg ikke orker munnsex. jeg er redd for at bilder kommer tilbake og at jeg skal rope å skrike. dette gjør meg så vondt for jeg vill virkelig at dette skal funke. jeg vil at dette skal gå. jeg er så glad innvendig for at jeg har funnet en som ham. en som jeg vil dele livet mitt med, men allikevel så gråter jeg hele tiden. han er i militæret nå men det er nesten at jeg gruer meg til han kommer hjem for da må jeg ligge hos ham. og jeg er redd han forventer... noen vær så snill gi meg et råd! :'(
hvordan være elsket når man ikke elsker?
(16 innlegg) (7 deltakere)-
Skrevet for 2 år siden #
-
Jeg skjønner at du er redd.... Men før eller siden må du fortelle det til ham. Å tvinge deg selv til å ha sex hvis du ikke vil, blir som å utsette deg selv for overgrep på nytt. Og det vil jeg definitivt ikke anbefale. Gjorde det selv for noen uker siden, og føler det har ødelagt mye. Det blir som om samboeren min blir overgriperen, selv om han ikke ante at jeg ikke ville...
Hvis du tar kontakt med et støttesenter(smiso), kan du få tak i et temahefte som heter "kjære Partner". Denne vil være veldig grei å ha når du forteller det til kjæresten din. Den kan være fin for dere begge å lese:)Klem Lilo
"Ta tilbake makta!!"Skrevet for 2 år siden # -
Tusen takk for svar Lilo. feiret bursdagen min på fredag og storebroren min sendte meg en stygg melding selv om mamma fortalte ham at jeg skulle feire bursdag. så han ødela hele bursdagen min. kjæresten min spurte da hva det var så valgte å fortelle ham det. han gråt i vel over en halvtime og vi avsluttet festen og lå og pratet hele natten. han var fantastisk! hadde aldri regnet med at han skulle ta det så bra selv om han ble litt sint først. angrer ikke for at jeg fortalte ham det! nå er jeg fantastisk glad for at jeg gjorde det og for at jeg har en så fantastisk kjæreste
Skrevet for 2 år siden # -
Så fantastisk godt å høre:)) Ble helt rørt når jeg leste det;) Så på en måte endte jo busdagen din bra? Du fikk den støtten av kjæresten du var livredd for ikke å få:))
Nei, dette var godt å lese... Ønsker dere all lykke fremover. Og husk at når du føler du er klar, tar du kontakt med noen som kan hjelpe deg med å bearbeide det vonde broren din har gjort mot dge.....Nå MÅ jeg sove... Natta:))
tusen takk for all støtte! skal legges inn om en stund så blir det vel ettervern på SMI senteret etterpå. det er virkelig på tide at jeg tar livet mitt tilbake... joda, bursdagen min ble bedre enn jeg kunne ha håpet på
Så bra da:) Heier på deg!!! Er det psyk du skal legges inn på? Jeg håper på å bli lagt inn i løpet av denne uka... En får så mye bedre og intens oppfølging og støtte da
Stolt av deg
tusen takk for det! beklager sent svar men har ikke hatt data enda i år
ja, ska legges inn om 1 uke nå og jeg gleder meg kjempemasse selv om det også er litt skummelt å endelig skal rippe opp i alt :S men jeg tar utfordringen
Skrevet for 1 år siden # -
Lykke til inmymind! Jeg venter selv på Betania Malvik opphold etterhvert. Ser frem til det oppholdet å få den rette hjelpen! Fordi funker ikke det, da vet e ikke kosn e ska klare leve med denne bagasjen...
Det vil gå bra!!!
Lev idag, lær fra gårsdagen og la morgendagen bli en god dag
tusen takk for støtten Janne-Helen
har vært her i 2 dager nå og allerede begynner dritten å komme ut
lykke til selv også! vi fortjener å ha det godt!
ble så glad når jeg las at kjæresten din støttet deg, når du fortalte han de.Det er slike gutter som er verd å satse på.. Håper dere har de bra, fremdeles... Uansett. Lykke til med behandling!
lyset er sterkere enn mørket!Skrevet for 1 år siden # -
en to tre kunne jeg telle til så forlot han også meg. utrolig hvordan de selger seg selv først for så å ødelegge alt sammen.... sliten av alt styret nå.
nei gjorde han det.. huff så dårlig gjort.. du må føle deg veldig sveket.
skjønner kjempe godt at du er sliten, men syns du var kjempe tøff som klarte å fortelle det til han.
er ikke lett dette.. har opplevd det samme du åpner hjerte ditt og blir sviktet.
du er kjempe sterk, stå påSkrevet for 1 år siden # -
Inmymind, jeg syns du virkelig var tøff som fortalte kjæresten din om hva du har opplevd. Han betydde mye for deg, du ville bygge noe med han virket det som, og da er nok ærlighet og åpenhet avgjørende for tilliten en skal få seg i mellom. Selv om han dro fra deg, vær likevel stolt over styrken du viste, og tenk over det at han faktisk følte med deg og gråt på dine vegne. Det betyr at han brydde seg om deg!
Det er vondt å bli forlatt, man føler seg så sviktet, såret, alene og hjelpeløs. Jeg skjønner det er vondt for deg.
Du har tatt noen steg som er viktige og tøffe å ta. Innleggelsen der du kan jobbe med minnene dine. Jeg vet det krever mye, du er tøff! Du ER sterk!
Jeg har enda ikke turt å jobbe noe særlig med det jeg, jeg klarer ikke finne ordene, og jeg klarer i alle fall ikke å si de. Det er en tøff jobb, og du er så tøff midt i det vonde at du tar oppfordringen! Ser du det selv?Jeg håper du får den hjelpen du trenger og håper på å få, og jeg håper du kan få fredelige dager nå frem mot juletiden. Vi kan alle trenge noen pauser fra vårt, litt fred gjør nok godt.
Igjen, jeg syns det står stor respekt av hva du har gjort, sagt og delt. =)
Inmymind, jeg syns du virkelig var tøff som fortalte kjæresten din om hva du har opplevd. Han betydde mye for deg, du ville bygge noe med han virket det som, og da er nok ærlighet og åpenhet avgjørende for tilliten en skal få seg i mellom. Selv om han dro fra deg, vær likevel stolt over styrken du viste, og tenk over det at han faktisk følte med deg og gråt på dine vegne. Det betyr at han brydde seg om deg!
Det er vondt å bli forlatt, man føler seg så sviktet, såret, alene og hjelpeløs. Jeg skjønner det er vondt for deg.
Du har tatt noen steg som er viktige og tøffe å ta. Innleggelsen der du kan jobbe med minnene dine. Jeg vet det krever mye, du er tøff! Du ER sterk!
Jeg har enda ikke turt å jobbe noe særlig med det jeg, jeg klarer ikke finne ordene, og jeg klarer i alle fall ikke å si de. Det er en tøff jobb, og du er så tøff midt i det vonde at du tar oppfordringen! Ser du det selv?Jeg håper du får den hjelpen du trenger og håper på å få, og jeg håper du kan få fredelige dager nå frem mot juletiden. Vi kan alle trenge noen pauser fra vårt, litt fred gjør nok godt.
Igjen, jeg syns det står stor respekt av hva du har gjort, sagt og delt. =)
tusen takk for fine ord wild-child! de varmer mer enn hva du tror. innleggelsene har vært så som så. har vært veldig tungt til tider men også veldig lærerikt. ting går fremover iallefall. det er også godt å ha kvittet meg med alt som minner meg om storebroren min. untatt tanteungene mine da. har slettet både nr. og bilder og alt jeg har etter ham og alt jeg noen sinne har fått fra ham. har også gitt han klar beskjed om at jeg aldri vil ha noe med han å gjøre. det kjennes godt ut nå. men jeg har jo selvsagt dager der tankene og minnene kommer tilbake. har også latt moren min og de nærmeste i familien lest den historien her inne som heter "storebro lever livet, mens lillesøster sitter igjen". de syntes det var veldig bra skrevet og endelig følte at de forstod hvorfor jeg hadde hatt det tungt osv.
håper også alt er bra med deg wild-child. vi fortjener at ting ordner seg for oss nå
masse masse lykke til!Skrevet for 1 år siden #
Svar »
Du må være innlogget for å skrive.