Hvordan husker jeg?
(4 innlegg) (2 deltakere)-
Jeg prøver og prøver, lukker øynene, trekker pusten og tvinger meg til å huske. Jeg blir så fortvilet, jeg vil huske, jeg vil vite. Det er mye jeg husker, men mye jeg ikke klarer å huske. Hvordan fikk dere minnene tilbake?Skrevet for 3 år siden #
-
Hei pia. Eg har sikkert skreve det mange ganger før, til det kjedsommelige sikekrt. Men, eg trur veldig på det å skrive. Når en ikkje husker det ein vil huske, hørers det nok dumt ut at en skal skrive ned minna. Men, begynn å skrive ned det første du husker fra barndommen. ett fint minne som du da skriver ned alt du kan huske om. Mens du skriv husker du kanskje fleire detaljer enn du har husket før, så skriv du flere minner og så vil det du vil huske også komme. I alle fall funket det for emg. Det tok litt tid. Men, dei kom og da kom dei til gangs. Lykke til kjære pia klemSkrevet for 3 år siden #
-
Jeg elsker å skrive, det er noe jeg alltid har gjort. Jeg skriver mye om hvordan jeg har det, bare for å få det ut. Og det blir som regel skrevet mye om hvor unormal jeg føler meg fordi jeg reagerer på en annen måte enn det som forventes av meg, og at jeg er usikker og skeptisk til absolutt alt. Dette er jo en form for senskader, det vet jeg, men alikevel er det frustrerende når man vet at det er senskader, men ikke riktig husker alt som har skjedd. Jeg husker veldig godt den hendelsen da jeg var ungdom, det husker jeg som det skulle vært i går. Men hendelsene som har skjedd fra jeg var 2 år, til jeg ble 6, er ikke så klare. Mulig det er fordi jeg var så liten. Jeg skriver og skriver, men har ikke kommet noen vei enda dessvere. Men takk for gode råd farmor47 :blush:Skrevet for 3 år siden #
-
Kanskje dei kjem snart, minna. Eg fikk frem minner fra eg var 2-3 års alderen. Først ett veldig godt minne og så vonde minner fra 4 års alderen og fremover. Men, det er ikkje sikkert at det som hjelper for meg, hjelper deg. Syns også du skal skrive ned kor flink du er. Kor stolt du er over det du ahr fått til. Skriv minst 2 posetive ting om deg sjølv kvar dag, så kan du skrive alt anna du vil etterpå. Men, det er veldig viktig å fokusere på det som er posetivt i live togså. for der er alltid noko. Sette pris på dem, for da kan ein bruke dem til å gjøre det som er vonmdt og vasnkelig mindre. Veit det er lett å sei, men det hjelper det veit egSkrevet for 3 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.