Hvilken musikk blir du glad av?
(15 innlegg) (12 deltakere)-
Jeg tenker at det er nok av verden man blir trist av - så da trenger man litt tips om noe man kan bli glad av! Musikktips noen? En spesiell sang som betyr noe for deg? Jeg liker mye forskjellig jeg, men blir glad av sanger som gir meg lyst til å danse.
Skrevet for 4 år siden # -
En sang som har gitt meg tro på at ting kan ordne seg, gitt trøst og godhet; Epehemera med One of a kind.Skrevet for 4 år siden #
-
[quote=wild-child]En sang som har gitt meg tro på at ting kan ordne seg, gitt trøst og godhet; Epehemera med One of a kind.[/quote] Tusen takk, den var kjempefin
Jeg har oppdaget at for meg er gleden veldig nært knyttet til sorg og mollstemninger:-) Så ofte hjelper det at jeg setter på en cd med Antony And The Johnsons eller Morten Abel. Og da griner jeg massevis. Etterpå? Ja, da er jeg glad. Og da bare fortsetter jeg med samme musikken.Skrevet for 4 år siden #
-
Samme her. Trist/melankolsk musikk hjelper oftest meg når jeg er nedfor. Hører på utrolig mye forskjellig, men har vel noen favoritter. Bl.anna Bruce Springsteen med Philadelphia og secret garden og en låt som heter Angel of the morning, vet ikke artisten, fra filmen Girl Interrupted. Også stor fan av Simon and Garfunkel -elsker sangen I am a rock. Nick Cave er også utrlig bra, samt Metallica. "Gla-musikk" hører jeg på når jeg i utgangspunktet er gla ov ovenpå. Gla musikk gjør meg ikke gla.Skrevet for 4 år siden #
-
[quote=Rosa]Jeg har oppdaget at for meg er gleden veldig nært knyttet til sorg og mollstemninger:-) Så ofte hjelper det at jeg setter på en cd med Antony And The Johnsons eller Morten Abel. Og da griner jeg massevis. Etterpå? Ja, da er jeg glad. Og da bare fortsetter jeg med samme musikken.[/quote] Fistful of love! Den er fin den. http://www.youtube.com/watch?v=1-524bnuYdMSkrevet for 4 år siden #
-
[quote=amanda]Samme her. Trist/melankolsk musikk hjelper oftest meg når jeg er nedfor. Hører på utrolig mye forskjellig, men har vel noen favoritter. Bl.anna Bruce Springsteen med Philadelphia og secret garden og en låt som heter Angel of the morning, vet ikke artisten, fra filmen Girl Interrupted. Også stor fan av Simon and Garfunkel -elsker sangen I am a rock. Nick Cave er også utrlig bra, samt Metallica. "Gla-musikk" hører jeg på når jeg i utgangspunktet er gla ov ovenpå. Gla musikk gjør meg ikke gla.[/quote] Det er Merrilee Rush & The Turnabouts som synger Angel of the Morning.
Her kommer den! http://www.youtube.com/watch?v=Ri1ZixuviRcSkrevet for 4 år siden # -
Hei! Hører på mye forskjellig.Men når jeg er sliten og deppa setter jeg på en cd som heter "No Stress" med bla andre, clannad, mike oldfield, enigma, secret garden og flere. Den gir meg ro til å slappe av litt,og da får jeg det litt bedre med meg selv.Skrevet for 4 år siden #
-
Når jeg er litt deppa, må jeg ha musikk med skikkelig fart i, noe som gir meg lyst til å danse. Og jo høyere jeg spiller, jo bedre.Skrevet for 4 år siden #
-
[quote=Rosa]Jeg har oppdaget at for meg er gleden veldig nært knyttet til sorg og mollstemninger:-) Så ofte hjelper det at jeg setter på en cd med Antony And The Johnsons eller Morten Abel. Og da griner jeg massevis. Etterpå? Ja, da er jeg glad. Og da bare fortsetter jeg med samme musikken.[/quote] Jeg har det på samme måte. Hører på musikk etter hvilket humør jeg er i. Når jeg er trist er det Storm - Lifehosue, See you soon - Coldplay og Any other world - Mika som står øverst på spillelista. Damien Rice og Minor Majority er også herlig musikk!Skrevet for 4 år siden #
-
Jeg er glad i all slags musikk. Musikk er terapi for meg. Jeg hører f.eks mye på Wamp.Skrevet for 4 år siden #
-
"Music is the soundtrack of life"... Jeg er veldig glad i Frank Zappa, og han har jo så uendelig mange utgivelser at man kan finne noe for enhver anledning! Generelt har han mye humor og sarkasme i musikken sin, og det hjelper jo alltid. Mot det meste!
Ellers er jeg enig i at melankolsk musikk kan fremme glede. Nick Drak feks. Han blir jeg i godt humør av!
Ofte synes jeg det er deilig å høre på noe som slår litt, veldig høyt, så man kan skrike ut frustrasjoner i en liten allsangsession for seg selv. Til slike anledninger synes jeg det er fint med feks. Peeping Tom, LOK, Queens of the stonehenge o.l.
Jeg skal ro meg i land nå før jeg havner helt ut på musikkens vidder..
Til slutt vil jeg bare anbefale et par av mine favoritter!
Hawksley Workman er en canadisk artist som har mange herlige sanger og en nydelig stemme! Jeg blir spesielt i godt humør av låta "We will still need a song".
Anbefaling nr. 2 er et australsk band som jeg nettopp har fått øynene opp for, The Cat Emipre. De er stilmiksere av rang, men har nok først og fremst føttene godt plantet i funkens verden. Og funk blir man glad av, man har liksom ikke noe valg!
Vell... 2 sanger som gjør meg godt humør selv om jeg er deppa... http://youtube.com/watch?v=fbQZdv7G1xM Div artister med sangen VENN (dedikert til tsunami offrene) http://youtube.com/watch?v=FYZ8t8SLIFQ Jørn Hoel i All sang på grensen med sangen Har en drøm.. jeg elsker di sangene..Skrevet for 4 år siden #
-
legger inn ny post på gammel tråd.....en fin tråd....en glad tråd..... jeg hører på Grease:lol::lol::lol:Skrevet for 3 år siden #
-
Jeg er veldig enig med Hildegunn i at Frank Zappa er fantastisk. Jeg synes Bill Lovelady med One more reggae for the road er herlig også er jeg veldig glad i norsk rock som jokke og valentinerne og kaizers, det hjelper, litt trøkk og morsomme tekster!Skrevet for 3 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.