hei, er en stund siden jeg har postet noe her inne så tenkte jeg skulle skrive litt om hva som har hendt med tankene mine den siste tiden. det er mange tanker som av og til dukker opp fra barndommen min, mest tanker jeg ikke skjønner hvorfor jeg husker, eller så prøver hjernen min å "sortere" opp og finne ut av hva som egentlig hendte med meg. fordi jeg har ikke svaret hundre prosent ennå, men mye har gått opp for meg. det som skjedde med meg var så sterkt og har vært en traume jeg har hatt vanskelig med å bearbeide. jeg har alltid lurt på ting, grublet mye og ikke helt forstått hva som har hendt med meg, jeg har derfor levd mesteparten av et liv som en person som ikke har vært trygg på meg selv, usosial og forsiktig med mennesker, og alt for snill person. det har gjort meg sterk eller jeg har vært sterk som har klart å leve med det. jeg har ikke klart å være meg selv blandt vennene mine, men jeg har alltid vært glad for at de har vært så gode mennesker.
heldigvis de par siste årene har jeg fått hjelp av noen personer, mens andre personer har vært til bry. så, mitt råd til de som sliter med tanker er å finne personer som lytter og som en kan snakke med, det kan skje mirakler på veien, bare vær bestemt på at det er du som bestemmer over ditt eget liv, finn det gode i deg selv, ikke tenk for mye eller gruble for mye, du kan tenke litt (hvis du ikke klarer å unngå det) (det er en del av bearbeidelsesprosessen), men hvis det blir for vanskelig så prøv å finn på noe du liker å gjøre (lese bok, se tv, gå tur o.l). la tankene over på noe annet.
det kan være noen personer som du ikke har godt av å snakke med, hvis du føler at tankene dine ikke blir noe bedre så prøv å unngå de, heller finn noen du kan føle deg komfortabel med som er snill og grei. det kan være noen psykologer som ikke er riktig for deg, be om å bytte, det gjelder forsåvidt hvem enn det er du går til. lytt til magen.
jeg har den siste tiden fått svar på mange ting, jeg føler meg litt mere nede på jorden igjen. men fortsatt mye jeg trenger å prate med om og få svar på. jeg har funnet de menneskene som jeg kan få hjelp hos i denne fasen av livet mitt. håper dere (som trenger det) også gjør det.
takk for meg.