Fysiske smerter i underlivet...et tabu?
(5 innlegg) (4 deltakere)-
Jeg har det siste året hatt mye vondt på grunn av smerter i underlivet. Noe er direkte knyttet til overgrepene, andre litt uforklarlig. Noen ganger er det så ille at jeg blir liggende å skrike og vri meg av smerter. Kan dette være normalt, er noe jeg har spurt meg selv om mange ganger... er det flere som sliter med slike smerter? Jeg har tenkt mange ganger om det kan være andre ting som er årsaken til smertene, men har ennå ikke tatt mot til meg å fått det undersøkt.... dette kjenner jeg er et flaut tema for meg, vanskelig å poste det her...men føler meg så unormal, med disse smertene som har vart veldig lenge uten at noe er blitt bedre!Skrevet for 3 år siden #
-
Kjære Skorpion Du må bestille deg time til fastlegen din. Du kan jo få ev din fastlege til å henvise deg til en kvinnelig gynokolog slik at du får bekrefteteller avkreftet om det er noen skade eller sykdom du har i undelivet. Men det er ikke unormalt å slite med muskelsmerter nedentil etter at man har opplevd overgrep. Bit tenna sammen gå gå til legen!!!!! Lykke til !!!!!!! Hilsen PiamorSkrevet for 3 år siden #
-
Ja, jeg pleier å tenke at ytterst på urinrøret mitt føles som en stor flyplass. Like stor som Schiphol i Amsterdam. I stedet for å kjennes ut som et par mm kjennes det ut som det er over tusen dekar. Det svir og jeg må hele tiden tisse. Det er veldig smertefullt. Jeg kan ha vondt fra føttene og helt opp til kjeven. Med urinrøret som smertesentrum. Og da bruker jeg å tenke at denne smerten skal fortelle meg noe. Enten er jeg minnet på noe med overgrepene eller så er det noe jeg skal forstå i livet mitt nå. Og gjerne er det forbundet med seksualitet. At jeg får oppmerksomhet fra noen eks. At jeg er redd for at jeg ikke skal klare å sette grenser osv. Prøv å gå inn i denne smerten og prøv å få tak i hva denne smerten forteller deg. Det har som regel noe med dagen i dag å gjøre men med noen lenker tilbake til fortiden. Huff, at vi skal ha det sånn!!!!Skrevet for 3 år siden #
-
Jeg er plaget med smerter i tarmen. De har økt på etter at jeg har begynt å snakke om overgrepene. Jeg forstår nå mer og mer av det som egentlig skjedde meg, for som barn er jo smerten sentralisert "der nede", og man forstår ikke hva overgriperen egentlig gjør. Nå som jeg er gravid føler jeg at kjønnsorganet mitt er enormt og fælt. Jeg har hatt det slik i alle svangerskap, for da kommer følelsene og minnene fram i sterkere grad. Det med en flyplass høres ut som en god beskrivelse. Eller et kjempesvært krater i en vulkan. Jeg får liksom lyst til å fjerne hele greia, eller sy igjen alt så det bare blir en glatt overflate der.........
Skrevet for 3 år siden # -
Tusen takk for svar. jeg kjenner godt igjen måten dere beskriver smerten på. Noen ganger er det en langvarig smerte langt inn i skjeden, andre ganger som ett stikk / brennende smerte i inngangen til urinrøret. Jeg har også dager der jeg må på do mange ganger, noen ganger kan det være umulig å tisse selv om behovet er stort. Ofte blir smertene sterkere etter å ha tisset. Stort sett kommer disse smertene i perioder der flash backa er sterke og langvarig. Det tok seg kraftig opp etter jeg begynte å gå inn i situasjonene sammen med behandler. De siste 10 dagene kjennes det som jeg bare har eksistert, husker nesten ingenting, bare en følelse av å være laaangt bort og fraværende. I dag fikk jeg en følelse av å være litt tilstede igjen og smertene kjennes ikke så sterkt lenger....håper det blir noen bedre dager fremover nå. Det var litt betryggende å ikke være alene om å ha det sånn, så jeg takker enda en gang for at dere delte deres opplevelse av det.Skrevet for 3 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.