Uansett om du hadde vært villig eller ei, act, så hadde vært GALT. Helsepersonell, uansett hvilken type, skal ikke gjøre slikt!!! Det er forbudt for de som jobber i den yrkesgruppen å ha et intimt forhold til pasientene sine!!! Men det er ditt valg å anmelde eller ikke, forstår hvis det blir vanskelig, men ikke ta på deg skylden for det!!
Frustrert og sint!
(20 innlegg) (5 deltakere)-
Skrevet for 1 år siden #
-
Takk ! Egentlig så vet jeg det,jobber (ikke nå) i helsevesenet selv. Men, det gjelder liksom ikke meg... Hadde "glemt" dette,ikke tenkt på det på mange år. Men, kom frem i terapi og nå kommer det opp rett som det er. Mest tanker om : Hva er det med meg ? Hva er det med meg som gjør at folk kan oppføre seg ogn gjøre hva de vil med meg/kroppen min ?
Skrevet for 1 år siden # -
Man "vet" jo ofte sånt, men som med vi tidligere snakket om, det gjelder liksom ikke en selv, når man skal tenke om det de gjorde var galt eller ikke. Jeg har jobbet MYE med barn, men aldri om jeg ville gjort noe slikt, selv om barnet hadde "villet" det selv, som mange overgripere prøver å innbille folk at er grunnen for hvorfor de gjorde det.
Samme som han homeopaten, han visste at det han gjorde var galt, fryktelig galt. Du ville vel aldri utsatt noen av de du hadde ansvar for noe sånt?
Det er ikke noe galt med deg.. Mange som mener det, at det må være noe vi er født med, en slags svakhet vi har, som gjør at vi blir utsatt for overgrep. Det handler ikke om deg, det handler om dem. De gjør gale valg.. Jeg har skrevet det før her inne tror jeg, men gå inn på blålys sin hjemmeside og les brosjyren deres. Der skriver de mye om disse mytene som mange har når det kommer til overgrep. Det hjalp meg masse.
http://www.blalys.no/
http://www.blalys.no/images/web/infomateriell/infohefte.pdfSkrevet for 1 år siden # -
Gode tanker til dere alle, og takk Mayalille !
Skrevet for 1 år siden # -
Det er noe gærn't med DEM ikke deg act! Har selv møtt på flere som har "prøvd" seg men har klart koste dem bort. DU må bare lære deg å være bestemt nok og si høylytt NEI dette vil jeg IKKE! Det er noe jeg driver å lærer meg. Bruker de fortsatt makt så sparkifra. Har lært en ting at en må lære å beskytte seg selv, man er alene i denne farlige verden... Lærer så lenge man lever og det er pust i en.
Tror jeg vokste opp med å bli tilært feil hva som er rett og galt og normalt eller ikke. Det handler om hvilken familie og mennesker man omgåes med også hva som skjer med en. Tror ikke det handler noe en selv er født med eller er forutbestemt til å oppleve i livet. Så syk er ikke verden... tror jeg!
Klem til dere alle og lykke til med kampen å bli trodd på!
Lev idag, lær fra gårsdagen og la morgendagen bli en god dag
Skrevet for 1 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.