Framtia
(5 innlegg) (5 deltakere)-
Jeg blei seksuelt misbrukt som barn. Fortrengte det i mange år før alt kom tilbake i voksen alder. Jeg anmeldte, men saka var forelda
Nå prøver jeg å finne en måte å bearbeide all sorga på. Jeg har hjelp fra det offentlige, men likevel føler jeg meg så fryktelig aleine. Ingen klarer se hvor vondt det gjør. Jeg har ingen brukket fot el. skrubbsår på armen. Alt er innvendig. Jeg kan ikke snakke til "alle" om dette.
Jeg klarer ikke finne løsninga for å lukke noen av sårene slik at jeg kan klare å leve med dette på best mulig måte.
Nå gjør det bare vondt, fryktelig vondt. Usynlig smerte.
Hvordan har dere klart det? Jeg trenger gode råd. Noe i tankene jeg trenger å forandre på? Noe jeg ikke har oppdaga?Skrevet for 3 år siden # -
Hei Det er vanskelig å forholde seg til sin egen historie, tror ikke det finnes noen oppskrift, det som hjelper for meg er å snakke med en profesjonell hjelper, jeg kunne hvertfall ikke tenke meg å dele det med så mange. Jeg tror man må få det opp og ut, det er en sorg som nok alltid vil være der, men man må lære seg å leve med den. Ved at jeg fikk profesjonell hjelp så fikk jeg hjelp til å skjønne hvorfor jeg har vært så redd i alle år, hvorfor kroppen reagerer i visse situasjoner,at mennesker kommer overraskende på meg, tett inntil, da har jeg alltid fått angstanfall. Ved å klare å plassere det tilbake i fortiden og skjønne at det ikke lenger er farlige situasjoner så har jeg kommet langt på vei, jeg fungerer bedre ute blant folk etc. Men har fortsatt store problemer med å virkelig tro på min egen historie, noen dager er bare gråt og vondt, mens andre dager kan være ganske gode. Ting tar tid og det gjør til tider fryktelig vondt, har lest at mange her inne har nytte av å skrive ned for seg selv. Du må nok finne din vei, men jeg ønsker deg lykke til på veien
Skrevet for 3 år siden # -
Hei Catharina:) Jeg vet en metode som kanskje kan hjelpe deg..... Bare send meg en mail, så skal jeg fortelle noe som jeg og barna mine har gjort. vil ikke brette ut det på nettet, det blir lissom litt privat. Det gjelder dere andre også, bare send meg en mail:-)Skrevet for 3 år siden #
-
hei du må hente kraft til å lukke sårene fra dypet i deg selv:-) høres kanskje dumt ut, men du har overlevd, du har klart å anmelde, du har konfrontert overgriper, du har vært kjempetøff!!!!!! Og modig, veldig modig!!!!! da har du kraften. Den er der. ellers hadde du aldri orket å ta et oppgjør, ikke sant? du må bare finne den........og bruke kraften til fremtiden, istedet for å bruke energien på fortiden. klem:-)Skrevet for 3 år siden #
-
Hei Fine og fornuftige ord fra Evelina. Hjemme hos oss har vi sagt at det som er gjort er fortid, og det kan vi ikke endre på. Vi må se fremover og ikke la overgrepet legge en skygge over alle dager vi har fremfor oss, vi skal ikke la ham ødelegge livs kvalilteten vår!! mange tunge dager har det vært, og flere vil komme, men du vil kjenne at etter hvert blir det flere gode enn dårlige!! men du må finne din vei å gå, den som føles best for deg. kanskje kan åpenhet med en god venninde være det som hjelper deg? lykke til videre!! mamma miaSkrevet for 3 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.