Finnmark
(30 innlegg) (6 deltakere)-
Bra, det. Fortsett med samtaleterapien, du.
Skrevet for 4 år siden # -
Skrevet for 4 år siden #
-
Vil ønske alle en fredelig og god jul, og et strålende nytt år:) Alt trenger ikke være så perfekt som "malen" tilsier. Det står ikke skrevet noen steder at man ikke kan felle tårer i jula. Det står ingen steder at man MÅ besøke avskyelige familiemedlemmer. Det er DIN jul, det er DITT liv. Og DU bestemmer hva det skal bestå av, hva det skal inneholde. Jeg håper alle kan si at "jula gikk greit", når januar mnd kommer. Og blir det vanskelig, i høytiden, så er navn og telefonnummer på lista over faen heller sine kontaktpersoner:)Skrevet for 4 år siden #
-
I dag er det samefolkets dag
Gratulerer med dagen til alle saman
Lihku beaivai!Skrevet for 4 år siden # -
Finnmark skal visstnok få det beste påskeværet, folkens..
Skrevet for 4 år siden # -
Hei
Jeg er også fra Finnmark. Bodd mesteparten av livet i Hammerfest, men er opprinnelig fra Porsanger
Hyggelig å se at det er andre Finnmarkinger her inne. Jeg meldte meg inn her i dag, har lenge hatt problemer med å karakterisere det jeg har opplevd som seksuelle overgrep, men begynner å se nå at det er jeg som bagatelliserer historien min (det skal visst være et velkjent fenomen blant de som har opplevd overgrep). Jeg er 36 år og har utdanning og videreutdanning innen psykisk helse. Det merkelige er jo at denne utdanningen ikke har hjulpet meg med mine ting i barndommen, selv om jeg har hjulpet mange andre mennesker.Skrevet for 3 år siden # -
Hei, bibi
Så bra at du også fant veien hit inn. Porsangerjente du og, ja
Bagatellisering er vanlig, ja..du har rett i det. Vi velger å se andres smerte istedetfor å se hva vår egen har gjort med oss.Skrevet for 3 år siden # -
Sommeren (eller hva man skal kalle det..) har nådd Finnmark også. Ullsokkene er pakket bort for en liten stund. 20 varme, men ingen sol!?!
Vi trenger i det minste ikke å sløse penger på solkrem...
Skrevet for 3 år siden # -
Hei
Endelig noen fra Finnmark. Man føler seg ganske så aleina her oppi nord. Jeg ønsker egentlig å komme i personlig kontakt med noen i (samme båt) som meg. Overgrep i meget tidlig alder + voldtekt i ungdomsåra. Noen som skjønner hva jeg snakker om når jeg føler meg (ødelagt) nesten umulig å være med andre mennesker. Utsetter livet mitt. Lever ikke, bare overlever fra dag til dag. Føler at livet driver forbi og jeg sitter her på vent. Vet liksom ikke hva jeg venter sånn på, men jeg føler meg uttafor. Unngår mennesker. Velger å sitte aleina, når jeg egentlig higer etter menneskelig kontakt, latter, medmenneskelighet, anerkjennelse, forståelse og at noen ser meg. Lille meg.
Jeg vil ikke vente mer. Hjelp mæ ut i livet. (Der kom Finnmarkingen i mæ fræm.) he he
E d nån der som vil snakke/maile me mæ????
Hilsen annirenSkrevet for 3 år siden # -
Hei anniren. Snakker gjerne med deg, jeg
Både her på forumet og på mail, om du vil. Mailadr mi finner du under navnet mitt.
Det er tungt å bære på alt alene. Man føler seg alene her oppi nord, skriver du... sant det, men det er fordi det er litt sånn her at "man ikke skal snakke om sånt"..selv om vi nå er lant uti 2008, sitter enda gamle regler fast hos mange her oppe. Synd
Men det kan brytes, vet du. Bare noen går forran og brøler høyt nok, skal vi nok klare å få det mer ut i dagslyset her nord og... selv i mørketida
For det er mange av oss her... men mange velger å ikke si det høyt.. tenk hva naboen vil tro
Gledelig, gledelig
I midten av september er det planlagt en Faen heller tur til Finnmark, nærmere bestemt Karasjok. Det vil blant annet bli et opplegg på ettermiddag/kveldstid, på Samisk krise - og incestsenter i Karasjok.
Noen utenom Karasjok som har lyst til å få med seg dette? Ta kontakt her, på mail, eller på telefon.Skrevet for 3 år siden # -
Fint om de kunne tatt kontakt med Nora senteret i Kirkenes og kommet hil og.
Turen ble desverre avlyst...
Skrevet for 3 år siden #
-
VERDENSDAGEN FOR FOREBYGGING AV SEKSUELLE OVERGREP 19. november er det verdensdagen for forebygging av seksuelle overgrep. Denne dagen ønsker vi å markere på Samisk krise og incestsenter, med hyggelig samvær, kaffe og kaker, mellom kl 16-20. - Større fokus på seksuelle overgrep! Vi håper så mange som mulig tar seg en tur innom oss denne dagen. Samisk krise og incestsenter Tlf 78 46 70 88Skrevet for 3 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.