Farfar
(20 innlegg) (6 deltakere)-
Enig med Kristin, at det ikkje alltid er så lett for familie eller enkelte fam. medlemmer å tro på, godta at noen av deres nermeste har blitt misbrukt. Og at noen i familien har vore den som har misbrukt din tillit. Men det skal ikkje stoppe deg i å fortelle dem det. det gjer godt uansett på sikt å få sagt det til dem. du har full støtte fra mor di, og da har du en enorm støttespiller der. Du er ikke alene, hverken der eller her. Du har kome så langt og selv om du har ett stykke igjen, så har du kome lengre enn mange som ikke torer å fortelle historien sin til noen. Det er stygt å herme, lærte eg som barn, men gjør det alikevel. STÅ PÅ!:):):)Skrevet for 4 år siden #
-
Takk for gode ord og tanker
Setter stor pris på det
Jeg skal vente å se fremover nå. Så må jeg bestemme meg for hva jeg skal gjøre.
Skrevet for 4 år siden # -
Av erfaring råder jeg deg 110% til å fortelle familien det. Selv ble jeg misbrukt av min bestefar, og holdt dette hemmelig i maaange år. Bestefaren min ble syk, og jeg ville konfrontere han med det før han døde. Følte at timeglasset holdt på å renne ut, så jeg måtte bare få hemmeligheten ut! Han døde noen måneder etter jeg hadde "sluppet bomben". Og hadde innrømmet deler av det som skjedde. Moren, faren og mine søsken har støttet meg mer en jeg kunne drømt om. MEN, jeg har en bestemor og onkel som ikke vil vite av meg. Dette er tungt, spesielt siden jeg har hatt et godt forhold til dem begge hele livet. Men-men. Jeg angrer ikke på at jeg fortalte min historie, selv om jeg har møtt motstand i deler av familien. Er selvfølgelig skuffende at dem ikke tror meg, men følelsen man har når man holder på en slik hemmelighet er helt uutholdelig,! Og det er begrenset for hvor lenge man klarer å holde ut !!!! Fortsett å STÅ PÅ !!!! :blush:Skrevet for 4 år siden #
-
Kjære deg!!
Du må aldri, og jeg gjentar ALDRI, mer gå rundt å tro at d farfar gjorde mot deg er normalt!!
For d er d ikke!!
Han skulle vært kappet penisen av og forlatt ute til ulvene!! :grr:
Du er modig som fortalte d til mor, og som har fått d ut her på forumet!!
Du må stå på, aldri mer holde d inne og ikke la alkohol og kutting ødelegge mer av livet ditt!!
Ta imot den hjelpen du kan få, og kom deg fremover i livet!!
Jeg beundrer ditt mot!!
Klem fra TinkaSkrevet for 4 år siden # -
Tusen takk for støtten fra dere..
Jeg prøver og ikke gå å tenke på det og tenke på om jeg skal anmelde det som advokaten min sa jeg skulle tenke å.. Vil ikke gå å tenke på det
Skrevet for 4 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.