Velkommen vi er flere som lever uten mor... Deriblant jeg. Har anmeldt min egen mor for å ha visst om oevrgrep uten å stoppe dem.
Vel mange voksne gjør mye rart i livet, men vi kan ikke gå ruundt å bestemme hva de skal gjøre eller hva de skal si. De tenker ikke over konsekvensene av sine handlinger. Bryter de loven så må jo noen straffe dem, men de som gjør ting psykisk slipper unna SÅ lett, blodig urttferdig, men man må lære å kutte ut slike personer fra livet sitt og ikke la dem få ødelegge noe mer. Putt deg selv først, for ting vil tilslutt bare gå ut over deg selv om du gremmer deg, eller lar de tingene den andre personen sier eller gjør gå innpå deg. Hardt arbeid, men tro på deg selv at DU klarer det. Ikke rømme, men bare kutte tvert av. Blokere kontakt veien for denne personen. Returnere uåpne brev, nytt tlfnr etc. Så bra at du har sagt ifra at du ikke vil treffe denne nye mannen hennes, det er å sette grenser for seg selv det
Jeg vet hva du mangler... En mor som var der, jeg har samme følelsen... hater DET tomrommet og DEN følelsen. Men jeg må slutte gå rundt i den sirkelen for det rommet blir stående tomt. For hun får ikke komme tilbake i livet mitt etter det hun gjorde mot meg for ett år siden, NEI takk! Du ler bare ikke av overgrep som ditt eget barn har vært utsatt for sammen med overgriper også :-O ... ja mitt virkelige liv...
Finn fred med deg selv du Rvenn <3 Ikke strekke deg etter noe som finnes i andre, men i deg selv. Du har alt som trengs for å ha det bra, men du må oppdage det først <3
Religion... Den diskusjonen vil jeg ikke legge meg innpå, for det er en privatsak hva hver enkelt selv tror på. Det er bra at du har funnet svar for deg selv gjennom bibelen. Ja jeg har også lest en del av den, for jeg vokste opp med søndagskole og gått i skolelaget i tenårene, men etterhvert så har bare den glidd ut av livet mitt, fordi svikene bare vokser og hvorfor det? Noe godt av å bare se på og vite at noen har det vondt og ikke endre det? ... Hva som skjer etter dette livet? Vel det tar jeg da, nå vil jeg kjenne på det å virkelig leve her. Har bare overlevd ikke levd til nå...
Jeg har en sønn som bor i england og har bare sett ham 4 ganger siden han flyttet sammen med sin far tilbake til england i Desember 2007. Jeg ringer ca en gang i uken å snakker med ham. Jeg har barne og ungdopsmarbeider utadnning og vet mye om barn og gjør det jeg kan for ham herfra. Og grunnen til at jeg ble skilt er ikke noen ny mann nei, det var at jeg måtte bare komme ut fra det huset der overgrepene jeg hadde vokst opp med skjedde. Ja jeg skal innrømme at jeg rømmte til en tidligere forlovede, men han hadde glemt meg, men hvertfall skilsmissegrunn nok i skilsmisse papirene. Han kom til nytte likevel om han ikke vet det. Gutten er hos far fordi jeg må bearbeide traumene fra oppveksten hvis ikke har gutten ingen god mor rundt seg... Det er frustrendes på begge kanter... "I want my mommy" ...
Det forstår da jeg så godt... Er så utrolig glad i ham <3 Jeg må bare beskytte ham fra min overgripendes bror, han skal IKKE få røre han! Snart rettsak og han blir innestengt. Håper at rehabiliteringen skjer snart også. Jeg gjør det jeg kan for meg og for at gutten skal få mamma tilbake. Hvertfall oftere enn nå. Om fullt ut, vet jeg ikke om jeg klarer. Tiden får vise...