Jeg har prøvd å forklare. Prøvd å fortelle. Prøvd å få frem hva som skjedde. Men jeg får det ikke frem. I Januar begynte jeg hos psykolog etter at jeg hadde klart å stotre frem noe hos min faastlege. Psykologen er grei..men jeg klarer ikke.. Jeg har strevd i mange mange år. Vært hos flere "professjonelle". Jeg klarer aldri få frem hva som har hendt. Det ender som oftest med at de sier at jeg ikke feiler noe, er oppegående og frisk. Og ja, jeg er det.... men innerst inne sitter det minner som lurer. minner som er for vonde til at de kan fortelles. Minner som jeg helst vil tro er fantasi.
Jeg føler meg så liten når jeg prøver å fortelle. Derfor tar jeg på en maske. Slik at jeg kan være sterke, friske og flinke Silje. Hun som alle andre kan lene seg til. Men det går ikke lengre. Det er nå eller aldri.. I morgen er siste sjangs til å fortelle psykologen noe som helst..hun vil avslutte behandling siden jeg greier meg så fint... Jeg har ikke klart å fortelle henne noe særlig...
Jeg har en klump inni meg som vokser og vokser. Redd for at den skal sprekke. Minnene er der, noen klare, andre mindre klare.. Noen er for vonde til å tenkes på. Det er en så uvirkelig følelse. Jeg føler meg så liten. Så sårbar. Jeg vil ikke være liten og sårbar. Jeg vil klare meg. Bra.
Hvorfor skal det være så vanskelig.....