Følelsesløs...??
(18 innlegg) (5 deltakere)-
Det som er det rare, er at når man har en litt bedre periode, så sliter jeg litt med å starte en samtale hos min psykolog. Jeg føler liksom ikke at jeg har noe å si, det virker som om jeg må være litt nedfor for å klare å si noe. Mulig det også er en forsvarsmekanisme hos meg, at jeg tror jeg har en bedre periode, bare fordi jeg kanskje har klart å være sterkere (nektet meg selv å tenke på det) Skjønner veldig godt at du tenker tanker som at du kanskje bare innbiller deg det, at det egentlig ikke har skjedd. Men det er faktisk veldig vanlig å tenke når man har opplevd slike ting. Det er kroppens forsvar å tenke slik, for det får det liksom til å glemme litt (for en liten stund) Men så kommer perioden der det ikke går så bra, da har kroppen kanskje vært sterk en stund og man blir sliten, klarer ikke å holde masken lenger.... Det virker som en kontinuerlig reise... Men jeg tror du vil bli mye sterkere til å takle denne reisen om du får noen å snakke med. Også snakke om den problemstillingen du skrev her, at du ikke vil hate overgriperen din. For meg er det vanskelig å forstå, men respekterer at du føler det slik. Men kanskje du vil få et annet syn på det når du finner ut av ting du lurer på. Kanskje derfor du ikke vet hva du føler enda også. Ønsker deg lykke til
Skrevet for 3 år siden # -
takk for svar igjenn=) Det du sier om at du må være litt nedenfor for å klare å si noe tror jeg gjelder meg også, eller jeg har jo ikke snakket med noen om det ennå egentlig, men bare det å skrive det er vanskelig når jeg ikke har det sånn. jeg er egentlig sikker på at det har skjedd meg, for jeg har noen minner som jeg husker veldig godt, men det føles ikke som om det er meg. Jeg vet jo at det har skjedd meg men jeg klarer ikke å føle det sånn egentlig, det er litt som om det bare er noe jeg har sett på en film feks, på en måte sånn jeg husker det. skjønner at det er vanskelig å forstå at jeg ikke vil hate min overgriper!! men jeg er redd for at dersom det skjer kommer alt til å komme frem og jeg kommer til å ødelegge familien min. å du har kanskje rett i det at jeg ikke vet hva jeg føler ennå, mulig det er det jeg er så redd for å finne utav, selv om jeg veldig gjerne vil finne utav det! skal ikke være lett dette her:P men iallefall takk for at du tar deg tid til å svare meg=) å masse lykke til videre til deg også!!:)Skrevet for 3 år siden #
-
Hei! Det er en stund siden jeg ha vært her inne nå, hatt en periode med flust av flash back og veldig vonde smerter. Men tror det går litt bedre nå. Jeg ville bare si at det du skriver her hjelper også meg til å forstå bedre....det gjør godt å kunne reflektere sammen og se at så mange ting en selv har følt som unormalt, faktisk ikke er det....Skrevet for 3 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.