Du vet om en pedofil i bygda di. Hva gjør du?
(3 innlegg) (3 deltakere)-
På Faen Hellers facebook side ligger det et diskusjonsemne: Du vet om en pedofil i bygda di. Hva gjør du? Hadde lyst til å skrive et innlegg der, men turte ikke å komme ut med fullt navn. Det burde jeg sikkert ha gjort, men jeg vil ikke på noen måte ødelegge saken vi har gående mot overgriperen til lillemoren vår. Jeg begynte på et svar som jeg limer inn under her. Har dere noen tanker rundt dette? Oi, her var det mange provoserende uttalelser. Vi har et rettsapparat ja, men det er jammen ikke lett å få dømt en overgriper. Vi har en datter som har opplevd dette og har selv kommet og fortalt om det. Men det er snakk om påstand mot påstand og dermed blir ikke overgriperen dømt. I den situasjonen synes jeg det er helt greit å fortelle om overgrepet, men samtidig blir vi frarådet dette fra politiet for å ikke skape et massehysteri. Er enig og uenig i dette. Hadde jeg vært vært en annen mamma som hadde vært i nærheten av denne overgriperen ville jeg ha visst om det. Jeg hadde blitt skikkelig forbanna for å ikke få vite det. De viktigste å beskytte i denne situasjonen er barna. Det er i mine øyen ikke synd på overgriperne en eneste plass.Skrevet for 2 år siden #
-
Jeg kunne ikke vært mer enig. Orker ikke skrive så mye, men ville bare si akkurat det. Barna først! Alt annet burde jo være utenkelig. God hilsen fra LiljenSkrevet for 2 år siden #
-
Jeg vet om en pedofil i bygda. Han er dømt og har sonet straffa si. Dette har jeg fått vite via "jungeltelegrafen" og det synes jeg er helt greit!! Jeg deler slett ikke rettsapparatet mening om at han er "kurert" etter X antall døgn i fengsel - og synes det er helt vanvittig å gamble med små barns liv for å spare ham!!! Hvor mange liv skal han få ødelegge da, før nok er nok? Jeg har snakket med barna mine og fortalt dem at den mannen som bor i det huset er ikke snill med barn, så han skal dere ALDRI ha noe som helst med å gjøre!!Skrevet for 2 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.