Kjære pernille.. jeg sender deg en lang og god klem, håper du får den, håper du merker den og håper du skjønner hva jeg legger i den.
Du må stå i det, kjenne det, føle det, selv om det gjør fryktelig, helt forferdelig vondt. Det er alle de følelsene du ikke fikk lov til å føle den gangen. De kommer nå, for nå er du trygg nok til at kroppen og hodet kan ta imot det. Jeg vet det er grusomt, jeg vet det er helt jævlig.. men det finnes ingen snarveier, desverre.. har hatt det sånn jeg også og den følelsen kommer innimellom hos meg og.
Gråt, hvis du klarer det, skrik, hvis du trenger det. Gå for deg selv, ta et håndkle og slå løs på noe som ikke kan gå i styklker, få det ut!! Ikke bare gjem det inni deg.. Ta en av ungene inntil deg og kjenn den gode, trygge nærheten, hvis du klarer det. Du vet at ingen vil skade deg mer, det er over..
Kjære pernille.. jeg håper du klarer å legge masken litt bort, at du klarer å få det litt ut, det er bare på den måten det vil bli bedre. Å gjemme det eller slå på av-knappen betyr bare å utsette det.
Klem fra meg!