bussturen
(12 innlegg) (7 deltakere)-
lyset er sterkere enn mørket!Skrevet for 1 år siden # -
Sterke ord Verdifull.. Bra du får de ut, sikkert ikke så lett..
Du hadde ikke noe valg nei, det var ikke din skyld! Det fins desverre altfor mange syke mennesker der ute..
Klem til deg
Skrevet for 1 år siden # -
Takk Mayalille.
Er litt sjelven, men de var godt å få de ut..godt å dele...
Klem tilbake!!
Bra at du delte verdifull! Du var et barn og hadde ikke noe valg. Modig av deg å dele
Verdifull. DU er KJEMPE tøff !!
Sterke klare rene ord !! ord som forteller å beskriver hvor vanskelig det er , skammen , angsten, smerten å sogen...Du er sterk ! sårbarheten bak ordene dine går rett i hjerte mitt....klem til degTaushet er overgriperens beste venn....Skrevet for 1 år siden # -
Du er vanvittig tøff! Synes det er så vanskelig å sette ord på hva som skjedde med meg.. Så bra at du klarer det!! klem til deg <3
Du er tøffere enn du tror!
Tusen takk! Tenkte å slette de. Gråter,gråter,gråter og skammer meg. Tenk om de bare er noe jeg har kommet på. Diktet opp. De er så uvirkelig. At han turde. På skolebussen. Langs veien.. Forstår ikke de går ann..Har lyst å si at de ikke er sant- men kjenner de på kroppen. De har skjedd! Om ikke alt var akkurat slik, så var de denne historien den lille jenta inni meg husker igjen. Og jeg vil tro på henne, uansett. Også når de er grusomt- forferdeig- skamfult. Vi skal klare dette sammen. Jeg og den lille jenta. Og så har jeg Gud da- han går aldri fra meg. Han er min beste venn! Han vil nok gi meg styke til å komme gjennom dette også. Og han vil gjerne støtte deg også!
Jeg er så skuffet, så sint, så såret ...
Men dere er ein kjempegod støtte. Derfor lar jeg historine min stå. Håper den kan være til hjelp for noen. Kanskje noen kjenner seg igjen. Jeg har i alle fall fått mye hjelp av å lese historinene, hjertesukkene og diktene deres. Så stå på, vi trenger hverandre!Skrevet for 1 år siden # -
Husker nye detaljer i dag. Husker hva han sa, før ham ville slippe meg av bussen.. " Du er skikkelig lett på tråen ,du. En sånn som går fra den ene til den andre. " Han kunne jobben med å overfløre skammen sin til meg. Han gjord en god jobb der. Jeg kjenner de enda..Kjenner meg så simpel...
Har bare lyst å si at de var de styggeste han kunne si til meg.. Og de vondeste.
Jeg har vert heldig. Jeg møtte han jeg er gift med for 25 år siden. Og vi har de godt sammen. Han har vert trofast og tålmodig. Og de har jeg måtte vert med han også. Men når jeg tenker tilbake , så tror jeg at jeg følte en overdreven forpliktelse, lenge før vi var forlovet eller gift. Ingen skulle igjen kunne si om meg at jeg var en som var lett på tråen. Gikk fra den ene til den andre.. Det er rart hav som styrer, og har styrt meg.. Er glad jeg vet nå!Skrevet for 1 år siden # -
Skjønner deg godt jeg,hendte lignende ting med meg og.Men jeg"bestemte"meg(nok mer en prosess) at nok var nok,jeg skulle ikke utsette meg for slikt noe mer(ca 15 år da) og jeg skulle ikke ødelegge livet til noen.Og med min"ødelagte"hjerne fra før ble det hele totalt misforstått av meg: konsekvensene ble slik at jeg trakk meg helt bort fra verden,nådeløst inn i meg selv og sliter kollosalt med dette nå:å komme ut igjen.Må ta et skritt av gangen,men gir meg ikke!!!
Av og til synes jeg terapauten min forklarer på de mest naive og banale måter.Jeg har vært i alle stadier i hodet så jeg er"viderekommen",det er ikke nytt for meg;det som er nytt er å lære å få hjelp av andre og innkludere andre--og å få ut hva jeg tenker.Lære meg å føle jeg har en plass på lik linje med andre,at det er en selvfølge.Skrevet for 1 år siden # -
Stå på Litol. Med list og lempe kommer en dverg like langt som en kjempe.. Heter de i ordtaket. Så stå på. Så bra du opplever de å ta små skritt. Små skritt er betre enn ingen skritt. Og små skritt i riktig retnig føre til målet!
Go'klem fra med!
Utrolig sterkt å lese Verdifull! Du er sterk som klarer dele dette og få satt ord på det. I ettertid har vi fått kjennskap til alle ordene vi ikke hadde da, for å si det til noen, hva de gjorde. Så vondt, så smertefullt, så hjerterått sykt! Syke overgripere!
Lev idag, lær fra gårsdagen og la morgendagen bli en god dag
Ja, syke folk!!!
Skrevet for 1 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.