Føler meg skikkelig bitter jeg. Sinna og bitter. Bitterhet er ikke bra, du må ikke være bitter sier alle, men jo, jeg er kjempebitter!!! Bitter fordi jeg egentlig var flink på skolen men klarte sjelden å være på skolen. Bitter fordi jeg alltid har fått komplimenter for utseendet mitt,men alltid vært av den oppfatning at jeg er så ekkel at ingen kan ta i meg med en ildtang, alltid har løpt det forteste jeg kan hver gang det nærmet seg en mann, bortsett fra faren til barna mine da, men så løp jeg fra ham også. Bitter fordi jeg har stengt mennesker ute istedet for å slippe dem inn. Bitter på alle sjansene livet har gitt meg, men som jeg aldri klarte å gripe. Puh, dette ble mye, og så kjenner jeg at det er feil at jeg skriver dette med komplimenter og skoleflink osv, at dette innlegget bør jeg slette umiddelbart, men pokker heller, er så sinna, kommer sikkert til å angre.....
Bitterhet
(8 innlegg) (7 deltakere)-
Skrevet for 1 år siden #
-
Kjære deg Carmen. Syns ikke du skal slette de. Kjenner på de sinne og frustrasjon jeg og for tiden. At dissse mennene har fått ødelagt, og tatt fra meg. Særlig føler jeg de overfor skolegang. Jeg var en skarp unge. Husker jeg kunne lese før jeg begynte på skolen. Men etter hvert kom angsten, og jeg klarte ikke følge opp. Sluttet etter to uker på gymnaset, som de hette da. Orker ikke gå inn i noe jeg var usikker på om jeg klarte. Må ha kontroll! Vi har lov å være sinte, og kjenne på sorg!For de er virkeleig så urettferdig de vi har opplevd!
lyset er sterkere enn mørket!Skrevet for 1 år siden # -
Sier som Verdifull.. Er lov å være bitter, er lov å være sinna! Det hjelper ikke å trykke ned alle følelsene..da kommer de bare tilbake. Bra du klarer å skrive dem ned og få dem ut, det er en av å bearbeide det også. Når du har jobbet med det lenge nok vil det sikkert føles annerledes.
Skrevet for 1 år siden # -
Jeg er enig med dere alle, det er lov å være både bitter og sint. Men jeg tror samtidig det er viktig å rette sinne utover og ikke innover på seg selv. Prøv å ikke være sint på deg selv fordi du løper fra menn, pga utseende ditt, for at du stenger ut andre, at du ikke griper sjansene livet tilbyr deg. Det er ikke din skyld at du ikke klarer alt dette, DET ER OVERGRIPEREN SIN SKYLD. Det er overgriperen du bør være sint og bitter på, og ikke deg selv.
Dette syns jeg selv er vanskelig. Jeg vet hvem som har skylda, men vanskelig å ikke være sinna på seg selv også. Da er det godt at noen minner meg på det, og det er det jeg prøver på nå.
Og så er det godt å gi uttrykk for sinnet sitt som du gjør nå carmen, tror det er viktig det.
Klemmer til dere som vil ha, vi er sterke.
Utdannelse,ja!Gikk på kunstakademiet på 90-tallet:4 år.Det ble alt for tøft for meg:gikk på en kjempesmell,men klarte å presse meg til å jobbe som kunstner yttligere 2 år(dobbeltjobbende:penger!)Det ble så ille at jeg fikk billedfobi,ble kvalm og skikkelig uvel av å se bilder,kunne ikke dra på besøk eller være i offentlige steder hvor det var bilder!Nå går jo det greit,men jeg kan ikke ha bilder på veggen hjemme hos meg selv,alt for stressende.Terapauten vil jeg skal starte igjen:han ser det som en seier(for ham da selvfølgelig)om han får det til...Begynte å tegne litt croquis en dag i uka nå etter jul:det sitter i hånden ennå...Men har ikke LYST.Motstand.Går det annt!
Det nytter iallafall ikke å presse,da steiler det skikkelig!(Var en unge som såååå...orker(evner)det ikke lenger)
HUFFAMEGEN-er visst helt sprø som skriver om disse greiene med meg,så åpenhjertelig.(Dette er et ÅPENT forum,hvem som helst kan lese...)Skrevet for 1 år siden # -
I forhold til at det er et åpent forum, så tror jeg det kan være bra for de som trenger det..å gå her å lese uten å melde seg inn. å finne trøst i andre sine ord. det synes jeg veier opp mot de grisene som sikkert og er her å leser ....
Taushet er overgriperens beste venn....Skrevet for 1 år siden # -
Ja jeg er sint ja jeg er SINT! Bitter? ... Kansje litt... Men uansett 100% lov til å være det! Det han gjordet, de som fikk vite om aldri stoppet det! Jeg vet jeg har gjort mitt, kansje kunne ha anmeldt tidligere, men... Nå er det gjort og skal og må igjennom prossessen... vet jeg vinner saken, men å vinne tilbake meg? Kansje jeg må få ut litt mer sinne etterhvert... Kansje skaffe meg en boksepose og hansker! Sparke og slå litt på den.
Bilder... Klarer ikke bilder av kropper med nakenhet da bakker jeg bort, hater det! Var på Nordic Light her i byen måtte bare gå rett forbi en utstilling klarte rett å slett ikke se på... De som klarer det med sånn bagasje, de er sinnsykt sterke! Det bare vrenger seg i hele meg...
Lev idag, lær fra gårsdagen og la morgendagen bli en god dag
Å rette sinne og bitterhet utover syns jeg er vanskelig. Jeg merker at jeg de fleste gangene retter det mot meg selv. Det samme ang dette med skyld. Jeg vet jo, med fornuften, at det som skjedde ikke var min skyld, men følelsene er ikke enige. Bagatelliserer fryktelig, fornekter og unnskylder. Da blir det vanskelig å føle sinne og bitterhet mot overgriper, da blir det mot meg selv istedet.. Vet at det ikke er bra, men vanskelig å gjøre noe med det.
Har også veldig vanskelig for å vise sinne, egentlig følelser generelt. Føler meg ofte veldig flat liksom. De gangene jeg har vært innlagt var alle veldig på meg på dette temaet, alle ville at jeg skulle bli sint, men jeg klarte ikke.. Er litt misunnlig på de som klarer å være sint og spesielt hvis de klarer å rette det mot riktig person. Tror det er veldig bra, da har man kommet et stykke på vei.
Skrevet for 1 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.