Betania Malvik (Traume-enheten)
(9 innlegg) (6 deltakere)-
Er det mulig å komme i kontakt med noen her som har vært på Betanina Malvik. Det er også interessant å komme i kontakt med noen som skal dit i neste behandlingsperiode.Skrevet for 3 år siden #
-
jeg var der for 1 år siden!Skrevet for 3 år siden #
-
Kan ikke noen av dere som har vært der, fortelle litt om hvordan det var? Hvordan får man plass der, er det nok at fastlegen søker? Og hvor lang ventetid må man beregne? På SMI i Trondheim sa de at det var over ett år... :/ Jeg bor i Trondheim, og fordi jeg blir 4-barnsmor snart har jeg ikke mulighet til å overnatte på Betania. Men det går vel an å kjøre dit hver dag i behandlingsperioden, og så sove hjemme? Jeg har også tanker om at jeg sikkert ikke får plass pga tidligere erfaringer med psykologene mine. Jeg har fått høre "du er for frisk til at vi kan hjelpe deg mer. Du må definere hva behovene dine egentlig er", etc. Jeg er redd for at jeg også vil bli avvist på Betania fordi jeg liksom har kommet så langt. Jeg har jo turt å åpne meg, konfrontere overgriper og snakke med familie og venner om det som skjedde meg. Men det er vondt nå også, selv om det er vondt på en annen måte enn før. Det hadde vært så utrolig bra å få et behandlingsopplegg der de faktisk vet hvordan en har det etter det man har måttet gå gjennom. Uten at man trenger å forklare og forsvare seg, liksom.Skrevet for 3 år siden #
-
Jeg kan fortelle litt hvordan det var. Jeg var der for tre år siden. Det var et helt fantastisk sted. Selv om det var vondt å gå gjennom ting så var det deilig å få bruke tid absolutt bare på seg selv i trygge omgivelser. Det forandret livet mitt. Jeg reiste derfra med mye større tilstedeværelse i min egen kropp. Men hvis du skal dit så kan du ikke reise hjem om kvelden. Du må være der dag og natt. Hvis ikke får du ikke plass. Og jo det går at du reiser fra mann og barn i 10 uker.Det har vært mange mødre på Malvik. Du kommer tilbake til familien med fornyet styrke. Du søker via fastlegen. Og sånne svadasvar som at du har ikke opplevd nok overgrep osv, eller at du er for frisk og sånn, det er det faktisk du selv som vet best. Hvis du føler at du har behov for det så søk!Skrevet for 3 år siden #
-
[quote=sommervind]Men hvis du skal dit så kan du ikke reise hjem om kvelden. Du må være der dag og natt. Hvis ikke får du ikke plass. Og jo det går at du reiser fra mann og barn i 10 uker.![/quote]Å, så dumt da. Da tror jeg nok det vil gå mange år før jeg kan søke der. Vi har 4 barn nå, tre av dem er ganske små og en har en kronisk sykdom som trenger mye oppfølging morgen og kveld. Så jeg tror ikke jeg kan være borte i 10 uker.Skrevet for 3 år siden #
-
Jeg har søkt meg dit, og skal på intervju en gang før 9 November. Jeg har også lest at det er bare et prøveprosjekt og at de vil legge ned tilbudet i utgangen av 2009? Er dette sant er det noen som vet?Lev idag, lær fra gårsdagen og la morgendagen bli en god dag
Skrevet for 2 år siden # -
Hei Janne-Helen. Vi kan ikke tro annet enn at Traume vil bestå også etter 2009. Det jobbes hardt for at dette skal bestå
KariSkrevet for 2 år siden # -
Det håper jeg virkelig! Har ikke kommet så langt for så bli stående her...Skrevet for 2 år siden #
-
Jeg vil dit!... Nå som han har innrømt også skal dette skje oppå?... NEIIII!!! De kan ikke være så slemme!Skrevet for 2 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.