Vanskelig det der med berøring.. Kanskje flere som sliter med det.. Jeg har ihvertfall store problemer med det, ihvertfall noen berøringer. Jeg var ute en tur med min kusine idag og da vi var inne i en butikk la hun intetanende hånden forsiktig på ryggen min, rett under skulderbladene.
Det varte bare i noen sekunder, men for meg virket det som en evighet. Jeg krympet meg, trakk meg vekk og klarte å si at hun ikke måtte gjøre det. Egentlig vet hun det jo, men der og da glemte hun det. Og det skjønner jeg så inderlig godt. Det er jo en helt naturlig ting å gjøre, er bare meg og mine reaksjoner som er rare og "unormale," ihvertfall føler jeg de er det.
Jeg merket også at dissosiasjonen satte inn, hjernen koblet på autopliot. Jeg husker ikke de neste minuttene, men min kusine sa etterpå at jeg hadde gått og funnet meg en genser, betalt og til og med svart henne på flere spørsmål før vi gikk ut av butikken og hun skjønte at noe var galt.
Vi satte oss på en benk til jeg "kom tilbake." Så klarte jeg å forklare henne hva som hadde skjedd. Syns bare det er så vanskelig.. Hvorfor skal det være sånn at min egen kusine ikke skal kunne legge hånden på ryggen min uten at jeg "kobler ut"? Frustrerende!!
Andre som sliter med dette?