Det vertste er:alle barn kan bli/være offere.Jeg ser det i tillitten deres,i avhengigheten deres.Det er i øynene,i blikket,et ønske om å bli ivaretatt og sett.
Jeg traff en guttunge i et tre...Han snakket til meg og jeg snakket til ham.Han var så stolt:viste meg at han kunne komme ned så lett som ingen ting og opp igjen.Det lyste tillit av ham og en uenderlig sårbarhet,så lett å lede,lure.Så avhengig av at voksne er gode voksne:som ser og forstår og er varmt støttende.Det gjorde vondt langt inn i sjela,jeg kjente så uhyggelig tydelig denne opplevelsen/bruddet jeg og andre har blitt utsatt for og den store forskjellen mellom tillit og mistillit,hvor fint og oppbyggende et sunt forhold er!Skulle så gjerne hatt en trygg barndom selv,men kan være med på å gi andre barn en god barndom,en god ballast.Litol
Barn
(2 innlegg) (2 deltakere)-
Skrevet for 5 måneder siden #
-
Så rett de du skriver. vi kan umulig klare å passe så godt på barna våre, at vi er sikre på at de ikke opplever noe. for da tar vi fra di muligheten til å være tillitsfull. Tenk om alle barn kunne få vokse opp med trygge og sunne voksne rundt seg... jeg har et barn her inne som ikke hadde de.. Barnet gråter fordi de ikke fikk være barn..
lyset er sterkere enn mørket!Skrevet for 4 måneder siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.