Bare baby
(2 innlegg) (2 deltakere)-
Jeg trodde jeg var en av de heldige. Har slitt med mange problemer i løpet av livet, men plasserte dem aldri som resultat av overgrep. Det skyldtes at overgrepene foregikk det året jeg fylte 2. Da husker man ikke det som skjer. Men kroppen husker. Og marerittet dukket opp i flere drømmer 52 år seinere! Jeg kunne knekke koden, få fast grunn under føttene og rette ryggen. En psykolog hjalp meg å revurdere hele livet mitt. Alt måtte forstås på ny, sees i lys av det som var avdekket. Det må ha vært forloveden til min barnepike. Mor og far var borte en ukes tid, hos noen slektninger på en hytte. Da må han ha kommet seg inn på barnerommet og overfalt meg og skremt meg. Og utført sine ugjerninger. Jeg stengte av for disse tidlige minnene hele livet, til de ble avslørt av drømmene. Når man stenger av for tidlige minner, mister man fotfestet og blir oppfattet av andre som en som bare kan skyves tilside. Man blir også et lett bytte for påvirkning fra andre. Og så har man alle de psykiske problemene som oppstår, som må takles. I dag ser jeg tilbake på et liv som kunne ha vært svært annerledes. Men takket være en god og ressursrik familie, gikk det ikke så galt som det kunne ha gått.Skrevet for 2 år siden #
-
Det er underfundig hvor mye som kan ligge i underbevistheten - selv om livet ditt kunne ha vert anderledes så er det ikke sikkert det ville vert anderledes til det bedre. Vi vet aldri hvor veien i livet vårt går - Drømmer skal man ta alvorlig, men være forsiktig med hvordan man tolker dem. Jeg har måtte inse at min 6 sans er mer til og stole på enn noe annet... ET langt liv med mye vonde ting i underbevistheten kan umulig ha vert noe godt, men av egen erfaring har vi ofte mer styrke enn hva vi er klar over..... lykke til og håper livet tar en annen retning nå og at du for muligheten til og bearbeide de vondte opplevelsene som har dukket om mange gode tanker fra meg
Skrevet for 2 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.