Bøker om incest
(18 innlegg) (13 deltakere)-
Er det noen som har bøker om incest å anbefale?Skrevet for 4 år siden #
-
Jeg har lest fra synd, fra sorg, fra fare av reimunn førsvoll. Syns den var veldig bra og kjente meg igjen i mye.Skrevet for 4 år siden #
-
http://www.nkvts.no/bibliotek/Publikasjoner/NRSB/boka_tema_SO.pdf Dette er en liten bok/brosjyre med fakta om seksuelle overgrep. Utgitt av Nasjonalt ressurssenter for seksuelt misbrukte barn. Du tenkte kanskje mer på skjønnlitterære bøker?Skrevet for 4 år siden #
-
Tenkte først og fremst på skjønnliterære bøker, men takk uansett! Hjelper meg veldig å lese, gjør at jeg føler meg mindre alene og forstår mer. Skal ta en titt på brosjyren jeg
Skrevet for 4 år siden # -
Tårer i mørket av Donna L. Friess skal være en utrolig bra bok. Jeg har ikke lest den selv, men søsteren min skryter masse av den. Men hun syns den var utrolig sterk, ettersom den er fra virkeligheten (jeg mener å huske at det er en dagbok)Skrevet for 4 år siden #
-
Gulldronning; perledronning av Margaret Skjelbred har fått terningkast 6 og skal være en utrolig vakker bok.
Jeg leste trilogien om Tora, av Herbjørg Wassmo, i høst. Anbefaler på det sterkeste de tre bøkene - Huset med den blinde glassveranda, Det stumme rommet og Hudløs himmel. Etter det leste jeg nok en bok av Wassmo; Et glass melk, takk. En veldig sterk bok om trafficing/menneskehandel. Ellers anbefaler jeg også en selvbiografisk bok som heter Det begynte med voldtekt. Den er skrevet av Grete Kvalheim. Hun var med på å starte opp DIXI, ressurssenter for voldtatte.Skrevet for 4 år siden #
-
Hei! Anbefaler på det sterkeste boken. "Vet du hva det koster?" konsekvenser av seksuelle overgrep. Det er en bok som viser en prosess der ord og bilder er brukt som redskap i bearbeidelsen av seksuelle overgrep. Den er skrevet av Unni Wenche Lindberg og Bodil von Schantz.:)Skrevet for 4 år siden #
-
Hmmm... jeg leste en bok for mange år siden, men hva het den? "Tankene mine får du aldri"? Kan det ha vært det? Noen her som vet?Skrevet for 4 år siden #
-
Tittel: Jeg sa ikke kom inn Tekst: Eli Rygg Illustrasjon: Malgorzata Piotrowska Barne- og ungdomsbok denne leste jeg for mine barn. de spurte ikke så mye etterpå, satt mest stille og lyttet. Teksten fortalte det meste. Er nok mest skrevet for mindre barn, men kan anbefales! mamma mia :blush:Skrevet for 4 år siden #
-
fant en "liste" her inne på bokkilden.no http://www.bokkilden.no/SamboWeb/emneliste.do?emnekode=10.13.6.2
Jeg har kjøpt Jeg sa ikke kom inn av Eli Rygg. Tenkte at det kunne være en grei bok å lese for mine barn, men etter å ha lest den selv først, kan jeg ikke lese den for barna.....:( I den her boken tør jenta som er utsatt for overgrep å fortelle om de til mammaen sin, hun blir trodd umiddelbart, ingen tror hun lyver eller fantiserer, hun blir ikke plaget å måtte snakke til mange fremmende folk, overgriper blir kastet ut og hun slipper å møte han igjen. Og på en måte blir hun fri som en sommerfugl etter en tid. Og det er fint, at noe så tragisk kan blir så bra, og at alt ordner seg. Men det er så lagt fra vår virkelighet, dessverre. Og jeg tror mine barn hadde suttet igjen med en følelse av: hvorfor tror de henne, hvorfor tror de ikke meg. Og hvorfor trenger hun aldri mer møte han som va ekkel på henne, hvorfor bor min så nære. Jeg vet ikke, kanskje det bare er meg som er feig....?:/ Noen som vet om det finnes flere barnebøker?Skrevet for 4 år siden #
-
"Skadet" av Cathy Glass. ISBN 978-82-02-27731-4 (om noen trenger det
)Skrevet for 4 år siden # -
Boken du nevnte en gang før Kristin, var det rett tittel på. Men tankene mine får du aldri. Hadde helt glemt den, men kom på den da eg skralla over dette emnet nå nettopp. Den boken leste eg (eller rettere sagt begynte på, men orket ikke lese ferdig) for mange år siden. Føre eg skjønte hva som var "galt" med meg. Nå i dag skjønner eg reaksjonene mine på boka. Den vart vel for nergående og ekte. Skal ta å finne den fram att og lese den nå, når eg har blitt litt klokere.Skrevet for 4 år siden #
-
Vet du hvem som har skrevet den boka? Skulle gjerne ha lest den igjen.Skrevet for 4 år siden #
Svar »
Du må være innlogget for å skrive.