Alt blir forvrengt...
(2 innlegg) (2 deltakere)-
Hvorfor skal det være så vanskelig å forholde seg til andre mennesker? Å forholde seg til personer man ikke trenger å vise så mye følelser for, er en ting. Men å forholde seg til de man virkelig ønsker å forholde seg riktig til, det er da problemene starter. Jeg kan plutselig få et helt forvrengt bilde av min samboer, at han ser utrolig stygg ut. At han er ekkel og som både lukter vondt og prater ekkelt. Hvorfor får man disse forvrengte bildene av noen man egentlig elsker? Det er så frustrerende, for noen ganger er det så ille at jeg tror det er virkelig. Og at jeg faktisk ikke vil leve mere sammen med han fordi jeg ser han slik... Hva skal jeg gjøre, hvorfor er det sånn? Slik har jeg hatt det hele livet, jeg er så lei av det. Hva er det som gjør at jeg plutselig kan se så anderledes på et menneske som står meg nær? Er det noe virkelig galt med meg?Skrevet for 2 år siden #
-
Kjære Pia... Jeg vet akkuratt sånn har jeg hatt det også.. Jeg tror det er et sår overgriperen har satt i oss som gjør det egentlig. Han tok noe fra oss some vi aldri får tilbake... Når vi erfarer at vi ikke engang kan stole på våre nærmeste, vel hvordan kan vi noensinne få til å stole på en "fremmed" mer enn dem tilslutt? Det er den overhengende følelsen av at en føler påtvunget noe, med en man egentlig ikke vil gjøre "det" med også. Hvis man går for fort frem når man ikke "vet bedre", altså den andre nye partneren vet ikke hva du har vært igjennom før også tolker han deg feil også blir alt bare feil tilslutt. (Sånn var det for meg, kan ikke repareres samme hvor han vil prøve..) Det er ikke noe galt med deg noe annet at du har blitt skadet... Arr i sjelen...Lev idag, lær fra gårsdagen og la morgendagen bli en god dag
Skrevet for 2 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.