hmm har tenkt en del på dette,leste på et annet forum om ei som tenkte på å gjøre det. om jeg skal ta med et bilde å vise fram...for å snakke om...har et fra jeg var 6\7år, har en skikkelig innfeksjon i munnen å er full av blemmer å sår ...tennene mine løsnet (falt ikke ut altså ) å det var så grusomt vondt...en dårlig periode i mitt liv ....*grøsselig* å tenke på....tror den innfeksjonen kom av missbruket..har flere bilder der jeg er full av blåmerker å sår....hmmm ekkelt....men men...ser på bildene å tenker på da de ble tatt...
har noen av dere tatt med bilder ?
Å ta med bilde til samtaletimen....
(6 innlegg) (3 deltakere)-
Taushet er overgriperens beste venn....Skrevet for 1 år siden #
-
Joda,Pernille,jeg tok med et bilde av meg.Jeg står sammen med lillesøsteren min på 4 år,jeg er 7 1/2.Har alltid hatet det bilde.Det hjelper meg i å kunne finne ut hva dette barnet tenkte,hvem hun var,hva hun følte:hvordan hun taklet livet sitt.Hvordan hun prøvde å reparere seg selv.Det er faktisk til god hjelp for meg.En flik av angst.
Jeg har på meg en grønn ullgenser.En genser jeg klippet i stykker...Skrevet for 1 år siden # -
var det skummelt å vise det fram ? ser for meg akkurat det jeg da...at jeg ike klarer å vise det fram til V. at det blir for smertefullt å skulle vise fram sårbarheten å hente fram minner knyttet til en så bestemt annledning å følelsenne man hadde da....
klarte du å snakke om det ?Skrevet for 1 år siden # -
Vel,klarte å klarte,det er vel et definisjonsspørsmål...I mange år klarte jeg ikke å føle noe når jeg så bildet,så det er et stort fremskritt for meg at jeg begynner å slippe igjennom."Han"må være tålmodigheten selv!Må presse voldsomt for å holde det fast i hodet,det indre trykket.Rister som et aspeløv...Men det er til stor hjelp,vel verdt å prøve,Pernille!!!
Skrevet for 1 år siden # -
Ja takk...jeg skal prøve det....blir skummelt , men godt og kanskje...
Skrevet for 1 år siden # -
Eg har tatt med bilder. Det har vert en veldig god hjelp til å hente frem minner. Og til å bekrefte at de som har komt fram, faktisk er sant. Har husket hvordan klærne så ut ,som jeg hadde på meg under overgrepene, f.eks. Og sett i etterkant på bilder der jeg gikk med klærne, og dermed fått bekreftelse på at jeg hadde di. Det har vert veldig sterkt til tider. Grusomt.. Men de har hjelpt meg til å forstå og huske.
Lykke til!
klem <3lyset er sterkere enn mørket!Skrevet for 1 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.