Å miste venner på grunn av sine problemer.
(2 innlegg) (2 deltakere)-
Hei igjen Jeg skrev tidligre i uka her om et innlegg om vennskap og slikt. Og i dag har jeg fått bekreftet at det er for vanskelig å være venninne med meg. Det begynte med at jeg tok kontakt med ei venninne angående en "diskusjon/krangel" vi hadde sist helg, og så ville hun være ærlig med meg å ved å fortelle hvordan og hva hun tenkte. Og noe av det som ble sagt var at: "du (jeg) må få det bedre før jeg kan være til stede som venninne for andre" I all verden tenker jeg.Eller har hun rett?(det tenker ikke jeg slik om andre som har det vanskelig og slikt nei) Så da skal jeg som har hatt det vanskelig og hadd litt å stri med ikke ha rett til å ha venner? Jeg må si at jeg er helt satt ut nå ja. Vet ikke helt hva jeg skal si. Det ble rett å slett for vanskelig for henne å være venn for meg. Jaja. Det sier litt om henne. Har alltid følt at jeg kunne snakke med henne, men tydeligvis ikke, ikke i lengden i allefall. Så da har hun bare rett å slett vært falsk og uekte. Har jo blitt sviktet før, så det er jo ikke noe nytt. Det er jo ikke noe rart at jeg ikke tør å stole på noen i gjen eller vil slippe andre inn på meg, noe som jeg ikke skal gjøre mer. Jeg var venner med henne lenge før jeg fortalte om livet mitt. Det tar tid å bli kjent med meg for jeg vil ikke slippe folk inn på meg før jeg er helt trygg på dem. Men jeg "brente" meg tydeligvis i gjen også da jeg trodde jeg var trygg og stolte på noen. Skal aldri mer snakke om mine problemer og fortelle om livet mitt til andre eller nye venner mer. For da blir det vel slik som dette i gjen.
Nå er jeg virkelig sint, føles som jeg blir straffet for alt.
Kan vel ikke ha venner heller pga dette. Samboeren min er heldigvis ennå her. Begynner å tenke om han også blir å takle et liv med meg mere i lengden. Det er vel kanskje det beste å være alene. Jeg har lest mange innlegg på forumet her og har hatt lyst til å skrive noen ord. Men ikke fått det til pga har hatt vanskeligheter med innlogging osv. Men for å si det kort, jeg kjenner meg mye i gjen i det dere skriver og synes det er godt å få skrevet ned ting og delt ting her,
for her føler man seg ikke alene, da man kjenner seg i gjen i andres reaksjoner.
Det var litt om hverdagen min om dagen.
PiajentaSkrevet for 3 år siden # -
Miste venner..? Eller ikke. Det er muligens slik at du stiller deg selv i en slags krisesituasjon. Du tror at du kan ha venner eller ikke, som om det er enten, eller. Alle kan ha venner, alle fortjener å ha gode venner. Noen ganger trenger vi også å få nye venner når vi forandrer oss i løpet av livet. Du kan ha venner. Det kan være at denne venninnen føler seg litt overbelastet. Da er det letteste for henne å trekke seg, å skape avstand til deg. Men du kan tenke på det som om hun vil ha avstand til det du har opplevd, det du har vært igjennom. Og det er lett å skjønne, kanskje hun ikke avviser hele deg, men det blir bare litt mye. Har du andre du kan snakke med, så kan du kanskje få litt mer overskudd til å bare være venn. Et vennskap skal tåle mye, men av og til må en kanskje gi litt rom for sine venner. Og skaffe seg nye innimellom.. Lykke til videreSkrevet for 3 år siden #
Svar
Du må være innlogget for å skrive.